Programmas mērķis:
mazināt administratīvo slogu būvniecībā un īstenot pasākumus, lai novērstu nekvalitatīvas būvniecības riskus, ieviešot caurspīdīgu, ātru, vienveidīgu un efektīvu būvniecības ieceres īstenošanas administratīvo procesu, kā arī nodrošināt optimālu un uz riska analīzes balstītu publisko ēku būvdarbu un ekspluatācijas uzraudzību.
Galvenās aktivitātes:
- mazināt administratīvo slogu un sniegt atbalstu būvniecības nozares attīstībai:
- uzturēt un pilnveidot Būvniecības informācijas sistēmu, tai skaitā nodrošinot būves kā nekustamā īpašuma objekta reģistrācijai nepieciešamos datus , veidojot saskarnes un nodrošinot datu apmaiņu ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu un zemesgrāmatu;
- veicināt investīciju piesaisti, ieviešot ātru, caurspīdīgu un efektīvu būvniecības ieceres īstenošanas administratīvo procesu (kā daļu no nekustamā īpašuma attīstīšanas procesa), tai skaitā ieviešot klusēšanas – piekrišanas principu;
- pilnveidot būvspeciālistu sertificēšanas procesu, pārskatot reglamentēto profesiju sfēru un specialitāšu sadalījumu, veicinot augsti kvalificēto speciālistu iesaisti būvniecības ieceres īstenošanā;
- uzraudzīt valsts deleģētās funkcijas būvspeciālistu kompetences novērtēšanas (sertificēšanu) un pastāvīgās prakses uzraudzības jomā īstenošanu;
- uzturēt vienotu elektroniskās darba laika uzskaites datubāzi, nodrošinot datus par būvniecībā nodarbināto faktiski nostrādāto laiku būvobjektos nodokļu administrēšanas un darbinieku interešu aizsardzības vajadzībām;
- pilnveidot būvnormatīvus atbilstoši mūsdienu tehnoloģijām, piedalīties ES jaunā tehniskā acquis koncepta radīšanā.
- veikt būvdarbu valsts kontroli, būvju pieņemšanu ekspluatācijā un būvju ekspluatācijas kontroli atbilstoši Būvniecības likumā noteiktajai kompetencei;
- veikt būvvaldes funkcijas attiecībā uz Aizsardzības ministrijas, tās padotības iestādes vai NBS vajadzībām nepieciešamo būvju būvniecību Aizsardzības ministrijas valdījumā vai turējumā esošajā nekustamajā īpašumā un tādu elektropārvades līniju būvniecības iecerēm, kurām noteikts nacionālo interešu objekta statuss, kā arī citos likumā noteiktajos gadījumos;
- nodrošināt būvspeciālistu kompetences novērtēšanu (sertificēšanu) un pastāvīgās prakses uzraudzību būvekspertīzes specialitātē.
Programmas izpildītājs: Ekonomikas ministrija, Būvniecības valsts kontroles birojs.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada prognoze |
2025. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināta administratīvā sloga mazināšana būvniecībā, caurspīdīgs un vienveidīgs process visā valstī |
|||||
Būvniecībā uzlabotie procesi (skaits) |
- |
2 |
3 |
3 |
3 |
Procedūras, kas veiktas, lai ieviestu klusēšanas piekrišanas principu (skaits) |
- |
2 |
2 |
4 |
1 |
Pieejami Būvniecības informācijas sistēmas elektroniskie pakalpojumi (skaits) |
109 |
55 |
961 |
96 |
100 |
Nodrošināta publisko ēku (sabiedrībai nozīmīgu ēku) drošība, nodrošināts dzīvojamā fonda stāvokļa monitorings |
|||||
Pārbaudes būvniecībā un būvju ekspluatācijā (skaits) |
2 528 |
2 030 |
2 030 |
2 030 |
2 030 |
Konkrētas padomju laika sērijas daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas izpēte (skaits) |
1 |
1 |
2 |
2 |
- |
Nodrošināta būvniecības profesiju reglamentācija un kvalifikācijas atzīšana būvniecības reglamentētajās profesijās |
|||||
Uzraudzīti būveksperti (%) |
- |
100 |
100 |
100 |
100 |
Valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas līguma ietvaros uzraudzīti sertificētie būvspeciālisti (%) |
- |
100 |
100 |
100 |
100 |
Būvniecības nozares speciālistu kompetences paaugstināšana |
|||||
Organizēti apmācību semināri par būvniecības nozarē aktuālam tēmām (skaits) |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
Būvniecības informācijas sistēmas tālāka attīstība un pakalpojumu modernizēšana |
|||||
Izstrādāti datu apmaiņas un nozares uzņēmumu IT procesi (skaits) |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Uzlabota BIS procesu lietojamība (skaits) |
- |
- |
4 |
2 |
3 |
Pasākumi BIS esošo datu apmaiņas saskarņu migrācijai uz API Pārvaldnieka moduli (skaits) |
- |
- |
1 |
- |
- |
Būvniecībā uzlaboti automatizācijas procesi (skaits) |
- |
- |
2 |
3 |
3 |
Piezīmes.
1 Palielinātās rādītāja vērtības 2023. – 2025. gadam, ievērojot Būvniecības informācijas sistēmas elektronisko pakalpojumu skaita pieaugumu.
Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
3 872 565 |
4 142 541 |
6 613 089 |
6 881 100 |
6 833 288 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
269 976 |
2 470 548 |
268 011 |
-47 812 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
7,0 |
59,6 |
4,1 |
-0,7 |
Atlīdzība, euro |
2 081 531 |
2 173 608 |
2 457 423 |
2 491 182 |
2 426 008 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
83 |
83 |
851 |
85 |
85 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2 090 |
2 182 |
2 409 |
2 442 |
2 378 |
Piezīmes.
12 amata vietas pārceltas no budžeta apakšprogrammas 29.06.00 “Enerģētikas jautājumu administrēšana”
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2023. gada plānu ar 2022. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
- |
2 470 548 |
2 470 548 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
2 428 834 |
2 428 834 |
Būvniecības informācijas sistēmas tālāka attīstība un pakalpojumu modernizēšana uzņēmējdarbības vides uzlabošanai |
- |
2 327 558 |
2 327 558 |
Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšana, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību |
- |
101 276 |
101 276 |
Vienreizēji pasākumi |
- |
41 714 |
41 714 |
Finansējums daļējai izdevumu pieauguma energoresursiem kompensēšanai (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr. 2 1. § 6. punkts) |
- |
41 714 |
41 714 |