Programmas mērķis:
uzlabot investīciju vidi, mazināt administratīvo slogu būvniecībā un īstenot pasākumus, lai novērstu nekvalitatīvas būvniecības riskus, ieviešot caurspīdīgu, ātru, vienveidīgu un efektīvu būvniecības ieceres īstenošanas administratīvo procesu, kā arī nodrošināt optimālu un uz riska analīzes balstītu publisko ēku būvdarbu un ekspluatācijas uzraudzību.
Galvenās aktivitātes:
- mazināt administratīvo slogu un sniegt atbalstu būvniecības nozares attīstībai:
- uzturēt un pilnveidot Būvniecības informācijas sistēmu (BIS), tai skaitā ieviešot vienotu nekustamā īpašuma reģistrācijas procesu, veidojot saskarnes un nodrošinot datu apmaiņu ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmu, zemesgrāmatu un citām valsts informācijas sistēmām;
- veicināt investīciju piesaisti, ieviešot ātru, caurspīdīgu un efektīvu būvniecības ieceres saskaņošanas procesu, ieviešot klusēšanas – piekrišanas principu būvniecības ieceres saskaņošanas procesā;
- pilnveidot būvspeciālistu sertificēšanas procesu, pārskatot reglamentēto profesiju sfēru un specialitāšu sadalījumu, veicinot augsti kvalificēto speciālistu iesaisti būvniecības ieceres īstenošanā;
- stiprināt sabiedrības aizsardzību, virzot pieņemšanai būvniecības obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas regulējumu;
- uzraudzīt valsts deleģētās funkcijas būvspeciālistu kompetences novērtēšanas (sertificēšanu) un pastāvīgās prakses uzraudzības jomā īstenošanu;
- uzturēt vienotu elektroniskās darba laika uzskaites datubāzi, nodrošinot datus par būvniecībā nodarbināto faktiski nostrādāto laiku būvobjektos nodokļu administrēšanas un darbinieku interešu aizsardzības vajadzībām;
- pilnveidot būvnormatīvus atbilstoši mūsdienu tehnoloģijām, piedalīties ES jaunā tehniskā acquis koncepta radīšanā.
- veikt būvdarbu valsts kontroli, būvju pieņemšanu ekspluatācijā un būvju ekspluatācijas kontroli atbilstoši Būvniecības likumā noteiktajai kompetencei;
- veikt būvvaldes funkcijas attiecībā uz Aizsardzības ministrijas, tās padotības iestādes vai Nacionālo bruņoto spēku vajadzībām nepieciešamo būvju būvniecību Aizsardzības ministrijas valdījumā vai turējumā esošajā nekustamajā īpašumā un tādu elektropārvades līniju būvniecības iecerēm, kam noteikts nacionālo interešu objekta statuss, kā arī citos likumā noteiktajos gadījumos;
- nodrošināt būvspeciālistu kompetences novērtēšanu (sertificēšanu) un pastāvīgās prakses uzraudzību būvekspertīzes specialitātē.
Programmas izpildītājs: Ekonomikas ministrija, Būvniecības valsts kontroles birojs.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Nodrošināta administratīvā sloga mazināšana būvniecībā, caurspīdīgs un vienveidīgs process visā valstī |
|||||
Būvniecībā uzlabotie procesi (skaits) |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Procedūras, kas veiktas, lai ieviestu klusēšanas piekrišanas principu (skaits) |
3 |
2 |
4 |
1 |
- |
Pieejami Būvniecības informācijas sistēmas elektroniskie pakalpojumi (skaits) |
96 |
96 |
1311 |
133 |
133 |
Nodrošināta publisko ēku (sabiedrībai nozīmīgu ēku) drošība, nodrošināts dzīvojamā fonda stāvokļa monitorings |
|||||
Pārbaudes būvniecībā un būvju ekspluatācijā (skaits) |
2 258 |
2 030 |
2 030 |
2 030 |
2 030 |
Konkrētas padomju laika sērijas daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas izpēte (skaits) |
1 |
2 |
2 |
- |
- |
Izstrādāti tipveida būvprojekti ar risinājumiem energoefektivitātes paaugstināšanai padomju laika sērijveida daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām (skaits) |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
Nodrošināta būvniecības profesiju reglamentācija un kvalifikācijas atzīšana būvniecības reglamentētajās profesijās |
|||||
Uzraudzīti būveksperti (%) |
100 |
100 |
100 |
100 |
100 |
Valsts pārvaldes uzdevumu deleģēšanas līguma ietvaros padziļināti uzraudzīto sertificēto būvspeciālisti īpatsvars no kopējā būvspeciālistu skaita (%) |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
Būvniecības nozares speciālistu kompetences paaugstināšana |
|||||
Organizēti apmācību semināri par būvniecības nozarē aktuālam tēmām (skaits) |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
Būvniecības informācijas sistēmas tālāka attīstība un pakalpojumu modernizēšana |
|||||
Izstrādāti datu apmaiņas un nozares uzņēmumu IT procesi (skaits) |
- |
- |
2 |
2 |
- |
Uzlabota BIS procesu lietojamība (skaits) |
- |
4 |
2 |
3 |
- |
Pasākumi BIS esošo datu apmaiņas saskarņu migrācijai uz API Pārvaldnieka moduli (skaits) |
- |
1 |
- |
- |
- |
Būvniecībā uzlaboti automatizācijas procesi (skaits) |
- |
2 |
3 |
3 |
- |
Piezīmes.
1 Palielinātas rādītāja vērtības 2024. – 2026. gadam, ievērojot Būvniecības informācijas sistēmas elektronisko pakalpojumu skaita pieaugumu.
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
4 186 806 |
6 613 089 |
7 793 244 |
7 823 804 |
5 338 589 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
2 426 283 |
1 180 155 |
30 560 |
-2 485 215 |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
58,0 |
17,9 |
0,4 |
-31,8 |
Atlīdzība, euro |
2 173 601 |
2 457 423 |
2 571 492 |
2 561 807 |
2 612 857 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
83 |
85 |
831 |
83 |
83 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2 182 |
2 409 |
2 582 |
2 572 |
2 623 |
1 Divas amata vietas pārceltas uz programmu 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas”
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
43 464 |
1 223 619 |
1 180 155 |
t. sk.: |
|||
Prioritāri pasākumi |
- |
62 210 |
62 210 |
Valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbināto atalgojuma palielināšana |
- |
62 210 |
62 210 |
Vienreizēji pasākumi |
41 714 |
- |
-41 714 |
Finansējums daļējai izdevumu pieauguma energoresursiem kompensēšanai (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr. 2 1. § 6. punkts) |
41 714 |
- |
-41 714 |
Citas izmaiņas |
1 750 |
1 161 409 |
1 159 659 |
Palielināti izdevumi prioritārajam pasākumam “Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšana, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību”, ievērojot paredzētā finansējuma apmēru 2024. gadā |
- |
33 759 |
33 759 |
Palielināti izdevumi prioritārajam pasākumam “Būvniecības informācijas sistēmas tālāka attīstība un pakalpojumu modernizēšana uzņēmējdarbības vides uzlabošanai, ievērojot paredzētā finansējuma apmēru 2024.gadā |
- |
275 966 |
275 966 |
Palielināti izdevumi ERAF projekta “Būvniecības procesu un IS attīstība 2.kārta” ietvaros izstrādātās Būvniecības informācijas sistēmas specializētās programmatūras (līdz 6.laidienam ieskaitot) uzturēšanai |
- |
833 584 |
833 584 |
Palielināti izdevumi no Aizsardzības ministrijas saņemtā transferta, lai Būvniecības valsts kontroles birojs nodrošinātu Aizsardzības ministrijas valdījumā vai turējumā esošo būvju kontroli |
- |
18 100 |
18 100 |
Finansējuma samazinājums, lai nodrošinātu Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas izmaksu segšanu (MK 15.08.2023. prot. Nr. 40 43.§, 52.6.punkts) |
1 750 |
- |
-1 750 |