Politikas mērķis:
- nodrošināt tādas politikas veidošanu un īstenošanu izglītības, zinātnes, sporta, jaunatnes un valsts valodas jomā, kas nodrošina Latvijas iedzīvotāju - izglītotu, veselīgu, fiziski un garīgi attīstītu, kā arī patriotiski noskaņotu personību - ilgtspējīgu labklājības pieaugumu integrētā Latvijas sabiedrībā / Ministru kabineta 2003. gada 16. septembra noteikumi Nr. 528 “Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un tiesisku izglītību, veicot izglītības kvalitātes monitoringu un sniedzot atbalstu izglītības procesa īstenošanā / Ministru kabineta 2013. gada 23. aprīļa noteikumi Nr. 225 “Izglītības kvalitātes valsts dienesta nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei / Nacionālais attīstības plāns 2021.‑2027. gadam, Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.-2027.gadam 1
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
Attīstības plānošanas dokumenti politikas un darbības rezultātu sasniegšanai (skaits) |
Informatīvais ziņojums “Par 2021.-2027. gada plānošanas perioda nozaru politiku pamatnostādnēm” |
7 |
7 |
Informācijas sistēmas, ar kurām Nacionālajai zinātniskās darbības informācijas sistēmai notiek automātiska datu apmaiņa (skaits) |
Digitālās transformācijas pamatnostādnes 2021.‑2027. gads1 |
2 (2020) |
5 (2024) |
Labu, ļoti labu, teicamu un izcilu vērtējumu īpatsvars profesionālās kvalifikācijas eksāmenos (%) [RR 3.1.] |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.‑2027. gadam1 |
24,5% (vērtējums 9 – 10), 49,3% (7 – 8 balles) (2019) |
25% (vērtējums 9 un 10), 50% (7 un 8 balles) (2024) |
18–24 gadus veci iedzīvotāji, kuriem nav vidējās izglītības un kuri neturpina mācības (%) [176] |
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.‑2027. gadam |
8,3 (2018) |
5 (2027) |
Valdības rīcības plāns |
3., 118., 157., 165. |
Piezīmes. 1Mērķis un rādītāji ir iekļauti politikas plānošanas dokumentā, kas vēl nav apstiprināts. |
|
2019. gads |
2020. gada plāns |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
16 920 448 |
16 529 448 |
17 423 023 |
10 201 827 |
10 201 827 |
337 |
351 |
350 |
305,5 |
305,5 |
|
07.00.00 Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju uzturēšana un attīstība |
2 381 960 |
1 657 224 |
3 290 798 |
1 584 798 |
1 584 798 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
16.00.00 Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība |
1 930 270 |
405 845 |
424 257 |
442 999 |
442 999 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
243 621 |
4 742 144 |
4 180 883 |
100 067 |
100 067 |
|
1,1 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
|
42.06.00 Valsts izglītības satura centra darbības nodrošināšana |
1 979 910 |
1 941 052 |
1 925 879 |
1 927 714 |
1 927 714 |
83,4 |
93 |
93 |
93 |
93 |
|
42.07.00 Izglītības kvalitātes valsts dienesta darbības nodrošināšana |
1 387 428 |
1 297 147 |
1 278 718 |
1 292 703 |
1 292 703 |
56 |
56 |
55 |
55 |
55 |
|
62.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) apgūšanai (2014-2020) |
1 069 330 |
1 262 270 |
1 136 145 |
- |
- |
36 |
42 |
42 |
- |
- |
|
63.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda (ESF) apgūšanai (2014-2020) |
151 957 |
202 733 |
100 090 |
- |
- |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
- |
- |
|
15 596 |
35 527 |
35 527 |
- |
- |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
97.01.00 Ministrijas centrālā aparāta darbības nodrošināšana |
4 265 703 |
4 671 452 |
4 754 757 |
4 555 977 |
4 555 977 |
158 |
156 |
156 |
156 |
156 |
|
298 548 |
314 054 |
295 969 |
297 569 |
297 569 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
99.00.00 Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums |
3 196 127 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Citi ieguldījumi |
|||||
Reģionālais birojs (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Sistēmas un e-pakalpojumi (skaits) |
10 |
10 |
10 |
13 |
13 |
Nodrošināta datu apmaiņa ar informācijas sistēmu turētājiem. (IZM noslēgto līgumu skaits ar citām institūcijām ) |
96 |
105 |
110 |
113 |
100 |
Nodrošināta Latvijas dalība starptautiskās institūcijās (skaits) |
3 |
6 |
4 |
4 |
4 |
Nodrošināti Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku starpsvētku pasākumi (skaits) |
5 |
20 |
20 |
5 |
5 |
Izvērtētas izglītības programmas (skaits) |
- |
520 |
520 |
520 |
520 |
Sagatavotas centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu programmas un saturs (skaits) |
59 |
59 |
59 |
70 |
100 |
Nodrošināta valsts valodas prasmes pārbaude personām trīs valodas prasmes līmeņos / organizētas valsts valodas prasmes pārbaudes (skaits) |
4 312/323 |
4 000/380 |
4 000/380 |
4 000/380 |
4 000/380 |
Izglītības iestāžu un zinātnisko institūciju reģistri (skaits) / Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmu licencēšana (skaits) /Izglītības kvalitātes novērtēšana (akreditācija) (skaits) |
1 261/ 2 024/ 1 818 |
805/1 100/ 1 900 |
805/1 100/ 1 165 |
805/1 000/ 1 112 |
805/1 000/ 1 112 |
Iepriekš sodīto izglītības iestāžu vadītāju, pedagogu un citu personu izvērtēšana (skaits)/ Pedagogu privātprakses uzsākšanas sertificēšana (skaits) |
43/271 |
35/210 |
35/210 |
30/200 |
30/200 |
Sertificēto psihologu īpatsvars no reģistrēto psihologu skaita (%) |
72 |
60 |
70 |
70 |
70 |
Īstenoti izglītības uzraudzības pasākumi (personu iesniegumu izskatīšana un izglītības iestāžu, izglītības procesa pārbaudes) (skaits) |
856 |
840 |
840 |
820 |
820 |
Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji (skaits) |
703 |
400 |
400 |
400 |
400 |
Informācijas analīze un priekšlikumi izglītības kvalitātes paaugstināšanai (analītisko izpēšu/ ziņojumu skaits) |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
Novērtētie izglītības iestāžu vadītāji (skaits) |
203 |
150 |
187 |
197 |
197 |
Obligātā izglītības vecumā esošo bērnu uzskaite un kavējumu novēršanas monitorings (uzskaites biežums) |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
IZM pārziņā esošie ES fondu specifiskie atbalsta mērķi (skaits) |
26 |
26 |
26 |
26 |
- |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Akreditētās izglītības iestādes un programmas (%) |
99,7 |
92 |
92 |
92 |
92 |
Izglītības kvalitāte un atbilstība darba tirgus prasībām pēc EQAVET kvalitātes indikatoriem (%) |
80 |
85 |
85 |
85 |
85 |
Bērnu skaita īpatsvars, kas iesaistīti pirmsskolas izglītībā vecumā no 4 gadiem līdz obligātās pamatizglītības (1.klase) sākšanas vecumam (%) |
96 |
95 |
95 |
95 |
95 |