Veselības ministrijas darbības jomas:
- Veselības aprūpe
- Sabiedrības veselība
- Farmācija
- Nozaru vadība un politikas plānošana
Veselības ministrijas galvenie pasākumi 2023. gadā:
Veselības sistēmas noturībspējas, atbilstības, pieejamības, kvalitātes un izmaksu efektivitātes stiprināšanai plānoti šādi pasākumi:
- uzlabot ārstniecības personu darba samaksas konkurētspēju, nodrošinot atalgojuma palielināšanu;
- ieviest visaptverošu valsts veselības apdrošināšanas sistēmu (visām personām, kuras dzīvo un strādā Latvijā), atsakoties no divu “grozu principa”;
- stiprināt pacientu tiesību ievērošanu un uzraudzību;
- nodrošināt veselības aprūpes pakalpojumu un zāļu pieejamību;
- uzlabot pakalpojumu kvalitāti un pieejamību bērnu veselības aprūpē;
- attīstīt veselības aprūpi onkoloģijā, uzlabojot pakalpojumu pieejamību un kvalitāti, sekmēt audzēju agrīnu diagnostiku, kā arī jaunu onkoloģijas medikamentu pieejamību;
- attīstīt veselības aprūpi psihiatrijā, uzlabojot pakalpojumu pieejamību un zāļu terapijas iespējas agrīnai diagnostikai un labākiem ārstēšanas rezultātiem;
- attīstīt reto slimību pacientu veselības aprūpi, uzlabojot diagnostiku, zāļu terapijas iespējas un pakalpojumu pieejamību agrīnai diagnostikai un labākiem ārstēšanas rezultātiem;
- attīstīt paliatīvās aprūpes pakalpojumus un uzlabot to pieejamību;
- attīstīt medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu kvalitāti un uzlabot pieejamību;
- mazināt infekcijas slimību izplatības riskus un to ietekmi uz veselību, tai skaitā īstenot pasākumus vakcinācijas aptveres, t.sk. pret Covid-19, palielināšanai sabiedrībā;
- pilnveidot primāro veselības aprūpi, uzlabot kvalitāti un pieejamību;
- pilnveidot stacionāro pakalpojumu sniedzēju aprūpes līmeņu struktūru, slimnīcu sadarbības modeli un veidot vēža metodiskās vadības centru;
- veselības aprūpes pakalpojumu stratēģiskā iepirkuma veikšanu, palielinot valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu skaitu, kuri tiek iegādāti stratēģiskā iepirkuma ietvaros;
- palielināt studentu piesaisti veselības aprūpes nozares specialitāšu apguvei;
- piesaistīt ārstniecības personas darbam reģionos, un nodrošināt iespējas ārstniecības personu kvalifikācijas uzlabošanai un uzturēšanai, izmantojot ES fondu finansējumu;
- pārskatīt ārstu kompetences un aktualizēt atbilstoši pēdējām tendencēm veselības nozarē;
- pabeigt vispārējās aprūpes māsas profesijas ieviešanu, tai skaitā veicināt māsu nodarbinātību profesijā;
- izstrādāt medicīnas izglītības sistēmas attīstības modeļa koncepciju (tai skaitā datu bāzes pilnveide un simulācijas visu līmeņu izglītības posmos);
- attīstīt pacienta elektronisko veselības karti un sekmēt pacienta datu pieejamību un drošu to apstrādi pacienta elektroniskajā veselības kartē digitālās veselības platformā, attīstīt pārrobežu veselības datu apmaiņu, vēža reģistru;
- nodrošināt priekšnosacījumus kvalitatīviem, drošiem un pēc vienotiem nosacījumiem sniegtiem telemedicīnas pakalpojumiem;
- turpināt veselības aprūpes sistēmas kvalitātes pilnveidošanas un pacientu drošības koncepcijas ieviešanu;
- mazināt administratīvo slogu veselības aprūpes pakalpojuma sniedzējiem;
- īstenot veselības veicināšanas un slimību profilakses pasākumus, tai skaitā izmantojot ES fondu finansējumu;
- uzlabot aptieku pakalpojumu pieejamību, attīstīt farmaceitisko aprūpi un aktualizēt zāļu cenu veidošanas principus;
- pilnveidot reglamentāciju zāļu klīnisko pētījumu attīstībā saistībā ar pētāmām zālēm un pētījumā iesaistīto personu tiesisko aizsardzības nodrošināšanu;
- pārskatīt un pilnveidot medikamentu un medicīnisko ierīču kompensācijas principus;
- attīstīt ar zālēm nesaistītu medicīnisko tehnoloģiju novērtēšanu;
- paplašināt centralizēti iepērkamo zāļu un medicīnas preču veidus, veicināt slimnīcu kopīgos iepirkumus;
- nodrošināt Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ieviešanu un mērķu sasniegšanu veselības nozarē;
- izstrādāt nosacījumus ES struktūrfondu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda ieviešanai veselības nozarē un uzsākt projektu īstenošanu;
- veicināt mērķtiecīgu un efektīvu antimikrobiālās rezistences attīstības un izplatības ierobežošanu un apkarošanu, nodrošināt koordinētas iesaistīto iestāžu un organizāciju darbības.
Veselības ministrijas kopējo izdevumu izmaiņas no 2021. līdz 2025. gadam
Euro
Vidējais amata vietu skaits no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads (izpilde) |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Vidējais amata vietu skaits gadā |
4 712,2 |
4 704 |
4 704 |
4 704 |
4 704 |
Tajā skaitā: |
|||||
Valsts pamatfunkciju īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
4 700,2 |
4 701 |
4 701 |
4 701 |
4 701 |
ES politiku instrumentu un pārējās ĀFP līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
12 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Prioritārajiem pasākumiem papildu piešķirtais finansējums no 2023. līdz 2025. gadam
Nr. p.k. |
Pasākuma nosaukums Darbības apraksts ar norādi uz līdzekļu izlietojumu Darbības rezultāts Rezultatīvais rādītājs Programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums |
Izdevumi, euro / rādītāji, vērtība |
Pamatojums |
||
2023. gadā |
2024. gadā |
2025. gadā |
|||
|
Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana1 |
26 056 286 |
53 074 987 |
53 074 987 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
Darba samaksas pieaugums ārstniecības personām |
26 056 286 |
53 074 987 |
53 074 987 |
||
Palielināta ārstniecības personu darba samaksa |
|||||
Ārstniecības personu darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022. gadu (euro) |
120 |
120 |
120 |
||
Ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022. gadu (euro) |
- |
20 |
20 |
||
02.04.00 Rezidentu apmācība |
1 401 410 |
1 868 546 |
1 868 546 |
||
33.12.00 Reto slimību ārstēšana |
4 875 |
7 003 |
7 003 |
||
33.14.00 Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana |
4 456 940 |
7 125 757 |
7 125 757 |
||
33.15.00 Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē |
- |
1 884 382 |
1 884 382 |
||
33.16.00 Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
6 584 992 |
12 614 849 |
12 614 849 |
||
33.17.00 Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs |
3 923 768 |
14 862 721 |
14 862 721 |
||
33.18.00 Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
4 831 678 |
8 240 341 |
8 240 341 |
||
39.03.00 Asins un asins komponentu nodrošināšana |
221 580 |
295 439 |
295 439 |
||
39.04.00 Neatliekamā medicīniskā palīdzība |
4 098 755 |
5 465 020 |
5 465 020 |
||
39.06.00 Tiesu medicīniskā ekspertīze |
184 137 |
245 515 |
245 515 |
||
45.01.00 Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana |
31 760 |
43 554 |
43 554 |
||
46.01.00 Uzraudzība un kontrole |
210 926 |
281 240 |
281 240 |
||
46.03.00 Slimību profilakses nodrošināšana |
105 465 |
140 620 |
140 620 |
||
2. |
Rezidentu apmācības nodrošināšana |
- |
- |
1 183 247 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts |
Nodrošināt valsts budžeta vietu skaita pieaugumu rezidentūrā |
- |
- |
1 183 247 |
||
Nodrošināta rezidentu apmācība atbilstoši plānotajai uzņemšanai |
|||||
Rezidentu apmācību pilnā apjomā nodrošināšana (%) |
- |
- |
100 |
||
02.04.00 Rezidentu apmācība |
|||||
3. |
Nodrošināt vispārējās aprūpes māsas profesijas ieviešanu, tai skaitā veicinot māsu nodarbinātību profesijā |
338 350 |
338 350 |
338 350 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts |
2021./2022.gada uzņemšanā uzsākta vienota pāreja no koledžu līmeņa izglītības uz otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmu “Māszinības” visās augstskolās (RSU, LU, DU), paredzot studiju koeficienta palielinājumu (pēc 100% optimālā koeficienta) |
338 350 |
338 350 |
338 350 |
||
Nodrošināta māszinību studējošo apmācība atbilstoši plānotajai uzņemšanai |
|||||
Papildu studiju vietas profesionālās augstākās izglītības programmā “Māszinības” (skaits) |
43 |
43 |
42 |
||
02.03.00 Augstākā medicīnas izglītība |
|||||
4. |
Veselības aprūpes pakalpojumu onkoloģijas jomā uzlabošana |
30 000 000 |
40 000 000 |
40 000 000
|
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts |
Nodrošināt onkoloģiskiem pacientiem kvalitatīvu ambulatoro un stacionāro veselības aprūpi, pēc iespējas novēršot pacientu veselības stāvokļa pasliktināšanos, darbspēju samazināšanos un invaliditātes iestāšanos |
30 000 000 |
40 000 000 |
40 000 000
|
||
Nodrošināti paliatīvās aprūpes pakalpojumi mājās, nodrošināts speciālais uzturs bērniem ar uztura nepietiekamību ar hematoonkoloģiskām saslimšanām un veicināta lielāka ģimenes ārstu iesaiste organizēta vēža skrīninga koordinācijā un uzraudzībā, lai uzlabotu ļaundabīgo audzēju recidīvu agrīnu diagnostiku un ārstēšanu |
|||||
Pacienti, kas saņem paliatīvos aprūpes pakalpjumus mājās (skaits) |
723 |
2 842 |
2 842 |
||
Pacienti (bērni) ar hematoonkoloģiskām saslimšanām, kas saņem speciālo uzturu (skaits) |
35 |
35 |
35 |
||
Jaunatklātie vēža saslimšanas gadījumi (skaits) |
3 518 |
3 518 |
3 518 |
||
33.14.00 Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana |
2 458 748 |
7 501 246 |
7 501 246 |
||
Izveidotas 26 jaunas valsts apmaksātas manipulācijas, nodrošinot pakalpojumu pieejamību, un veikts 47 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām |
|||||
Sniegtas jaunas manipulācijas (skaits) |
7 098 |
7 098 |
7 098 |
||
Sniegtas ķirurģiskas manipulācijas atbilstoši pārrēķinātajam tarifam (skaits) |
37 182 |
37 182 |
37 182 |
||
33.16.00 Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
1 255 836 |
1 255 836 |
1 255 836 |
||
Uzlabota laboratorisko pakalpojumu pieejamība onkoloģijas pacientiem |
|||||
Veiktie laboratorijas izmeklējumu (skaits) |
609 403 |
812 537 |
812 537 |
||
33.15.00 Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē |
2 254 067 |
3 007 416 |
3 007 416 |
||
Izveidotas 26 jaunas valsts apmaksātas manipulācijas, nodrošinot pakalpojumu pieejamību, un veikts 47 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām un uzlabota datortomogrāfijas pakalpojumu pieejamība onkoloģijas pacientiem |
|||||
Datortomogrāfijas izmeklējumi (skaits) |
160 756 |
214 341 |
214 341 |
||
Sniegtas jaunas manipulācijas (skaits) |
7 575 |
7 575 |
7 575 |
||
Sniegtas ķirurģiskas manipulācijas atbilstoši pārrēķinātajam tarifam (skaits) |
180 130 |
180 130 |
180 130 |
||
33.18.00 Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
9 139 777 |
10 255 119 |
10 255 119 |
||
Uzlabota medikamentu pieejamība onkoloģiskiem pacientiem |
|||||
Pacienti, kuriem nodrošināti jauni medikamenti onkoloģiskās terapijas uzsākšanai (skaits) |
320 |
335 |
335 |
||
Pacienti, kuriem nodrošināti nepieciešamie medikamenti onkoloģiskās terapijas turpināšanai (skaits) |
160 |
240 |
240 |
||
33.03.00 Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana |
12 000 000 |
14 715 413 |
14 715 413 |
||
Nodrošināts speciālais uzturs pacientiem ar uztura nepietiekamību |
|||||
Vidēji pacienti dienā, kas saņem speciālo uzturu (skaits) |
600 |
600 |
600 |
||
33.04.00 Centralizēta medikamentu un materiālu iegāde |
2 291 572 |
3 064 970 |
3 064 970 |
||
Nodrošināta ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu reģistra papildināšana un uzturēšana, medicīniska informācijas uzkrāšana un apmaiņa starp pacientu un viņa ārstniecībā iesaistītajām personām, kas sevī ietver onkoloģisko pacientu reģistru |
|||||
Datu bāzes darbības nepārtrauktība (%) |
100 |
100 |
100 |
||
45.01.00 Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana |
600 000 |
200 000 |
200 000 |
||
5. |
Personāla pieejamības uzlabošana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā |
5 230 562 |
6 974 082 |
6 974 082 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
Nodrošināta personāla pieejamības uzlabošana Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestā |
5 230 562 |
6 974 082 |
6 974 082 |
||
Uzlabota ārsta palīga pieejamība |
|||||
RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledžas ārstniecības (ārsta palīgs) programmas papildus apmācāmo vidējais skaits gadā (pēc 100% optimāla koeficienta) (skaits) |
45 |
45 |
45 |
||
02.03.00 Augstākā medicīnas izglītība |
226 198 |
301 597 |
301 597 |
||
Tiek uzlabota ārsta palīga pieejamība darba tirgū |
|||||
NMPD ārstu un funkcionālo speciālistu darba samaksas vidēji vienai slodzei mēnesī pieaugums (%) |
6,77 |
6,77 |
6,77 |
||
NMPD ārstniecības un pacientu aprūpes personu darba samaksas vidēji vienai slodzei mēnesī pieaugums (%) |
9,58 |
9,58 |
9,58 |
||
NMPD transportlīdzekļu vadītāju un medicīnas asistentu darba samaksas vidēji vienai slodzei mēnesī pieaugums (%) |
6,20 |
6,20 |
6,20 |
||
39.04.00 Neatliekamā medicīniskā palīdzība |
5 004 364 |
6 672 485 |
6 672 485 |
||
6. |
Veselības aprūpes pakalpojumu pieejamība |
15 000 000 |
15 000 000 |
15 000 000 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
Nodrošināt apmaksu par veiktajiem veselības aprūpes pakalpojumiem atbilstoši faktiskajām izmaksām un to nepārtrauktību, kā arī datu apmaiņas procesu un medikamentozo terapiju |
15 000 000 |
15 000 000 |
15 000 000 |
||
Uzlabota medikamentu pieejamība reto slimību pacientiem |
|||||
Papildu reto slimību pacienti, kuri saņem medikamentus (skaits) |
5 |
5 |
5 |
||
Uzlabota kompensējamo medikamentu pieejamība |
|||||
Papildu pacienti, kuri saņem medikamentus (skaits) |
1 496 |
496 |
496 |
||
33.03.00 Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana |
2 528 959 |
1 615 677 |
1 615 677 |
||
Īstenots ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums |
|||||
Ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022. gadu (euro) |
22,76 |
22,76 |
22,76 |
||
33.12.00 Reto slimību ārstēšana |
429 |
572 |
572 |
||
Īstenots ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums un ģimenes ārstu praksēm nodrošināta uzturēšanas maksājuma pārskatīšana |
|||||
Ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022 .gadu (euro) |
22,76 |
22,76 |
22,76 |
||
Ģimenes ārstu prakses vidēji gadā, kurām nodrošināta uzturēšanas maksājuma pārskatīšana (skaits) |
1 247 |
1 247 |
1 247 |
||
33.14.00 Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana |
3 242 175 |
3 387 650 |
3 387 650 |
||
Īstenots ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums |
|||||
Ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022. gadu (euro) |
22,76 |
22,76 |
22,76 |
||
33.15.00 Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē |
115 411 |
153 881 |
153 881 |
||
Izveidotas 8 jaunas valsts apmaksātas ķirurģiskas manipulācijas, nodrošinot pakalpojumu pieejamību, veikts 19 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām un īstenots ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums |
|||||
Sniegtas jaunas ķirurģiskas manipulācijas (skaits) |
35 |
35 |
35 |
||
Sniegtas ķirurģiskas manipulācijas atbilstoši pārrēķinātajam tarifam (skaits) |
4 239 |
4 239 |
4 239 |
||
Ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022. gadu (euro) |
22,76 |
22,76 |
22,76 |
||
33.16.00 Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
1 307 994 |
1 565 531 |
1 565 531 |
||
Nodrošināta stacionāro ārstniecības iestāžu pieskaitāmo izmaksu segšana (t.sk. komunālie pakalpojumi, apsaimniekošanas izdevumi, saimniecības preces) un īstenots ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums |
|||||
Ārstniecības iestādes, kurām novirzīts papildu finansējums (skaits) |
41 |
41 |
41 |
||
Ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022. gadu (euro) |
22,76 |
22,76 |
22,76 |
||
33.17.00 Neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšana stacionārās ārstniecības iestādēs |
3 790 284 |
4 093 712 |
4 093 712 |
||
Izveidotas 8 jaunas valsts apmaksātas ķirurģiskas manipulācijas, veikts 19 ķirurģisko pakalpojumu manipulāciju pārrēķins atbilstoši faktiskajām izmaksām, nodrošināta stacionāro ārstniecības iestāžu pieskaitāmo izmaksu segšana (t.sk. komunālie pakalpojumi, apsaimniekošanas izdevumi, saimniecības preces) un īstenots ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums |
|||||
Sniegtas jaunas ķirurģiskas manipulācijas (skaits) |
915 |
915 |
915 |
||
Sniegtas ķirurģiskas manipulācijas atbilstoši pārrēķinātajam tarifam (skaits) |
9 724 |
9 724 |
9 724 |
||
Ārstniecības iestādes, kurām novirzīts papildus finansējums (skaits) |
41 |
41 |
41 |
||
Ārstniecības iestāžu pārējo darbinieku darba samaksas pieaugums vidēji vienai slodzei mēnesī pret 2022. gadu (euro) |
22,76 |
22,76 |
22,76 |
||
33.18.00 Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
3 414 748 |
3 582 977 |
3 582 977 |
||
Nodrošināti IT jomas cilvēkresursi veselības nozares digitālo risinājumu pārvaldības funkcijas Nacionālajā veselības dienestā īstenošanai un nodrošināta veselības aprūpes pakalpojumu saņēmēju datubāzes darbības nepārtrauktība |
|||||
Datu bāzes darbības nepārtrauktība, tās nodrošināšana (%) |
100 |
100 |
100 |
||
Nacionālā veselības dienesta darbinieki, kuriem noteiktas piemaksas (skaits) |
33 |
33 |
33 |
||
45.01.00 Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana |
600 000 |
600 000 |
600 000 |
||
7.
|
Pakalpojumu pieejamība bērniem |
5 000 000 |
5 000 000 |
5 000 000 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
Nodrošināt primārās veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību bērniem |
5 000 000 |
5 000 000 |
5 000 000 |
||
Paplašinātas medikamentozās ārstēšanas iespējas reto slimību pacientiem ar diagnozi - Cistiskā fibroze |
|||||
Cistiskās fibrozes pacienti, kuriem veikta medikamentoza ārstēšana (skaits) |
13 |
13 |
13 |
||
33.03.00 Kompensējamo medikamentu un materiālu apmaksāšana |
2 938 355 |
2 938 355 |
2 938 355 |
||
Palielināta samaksa par ģimenes ārstu bērnu profilaktiskajām apskatēm mājās, tai skaitā patronāžu |
|||||
Veiktas ģimenes ārstu mājas vizītes saistībā ar bērnu profilaktisko apskati (skaits) |
48 868 |
48 868 |
48 868 |
||
33.14.00 Primārās ambulatorās veselības aprūpes nodrošināšana |
552 353 |
552 353 |
552 353 |
||
Veikts jaundzimušo skrīnings |
|||||
Izmeklējumi, kuri veikti jaundzimušajiem (skaits) |
23 340 |
23 340 |
23 340 |
||
33.15.00 Laboratorisko izmeklējumu nodrošināšana ambulatorajā aprūpē |
245 014 |
245 014 |
245 014 |
||
Kohleāro dzirdes implantu nomaiņas nodrošināšana bērniem |
|||||
Pacienti, kuriem veikta kohleāro dzirdes implanu nomaiņa (skaits) |
67 |
67 |
67 |
||
Ambulatoro pakalpojumu pieejamības uzlabošana bērniem Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā |
|||||
Pacienti, kuriem veikti ambulatorie pakalpojumi (skaits) |
12 364 |
12 364 |
12 364 |
||
33.16.00 Pārējo ambulatoro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
533 291 |
533 291 |
533 291 |
||
Kohleāro dzirdes implantu nomaiņas nodrošināšana bērniem, bērniem ar 1.tipa diabētu nodrošināta iespēja saņemt insulīna sūkņa terapiju un bērniem ar 1.tipa diabētu nodrošināta iespēja saņemt nepārtrauktās glikozes monitorēšanas sistēmas |
|||||
Pacienti, kuriem veikta kohleāro dzirdes implantu nomaiņa (skaits) |
3 |
3 |
3 |
||
Bērnu ar 1.tipa diabētu pacienti, kuri saņem insulīna terapiju (skaits) |
60 |
53 |
53 |
||
Bērnu ar 1.tipa diabētu pacienti, kuriem nodrošināta nepārtrauktās glikozes monitorēšanas sistēma (skaits) |
329 |
332 |
332 |
||
33.18.00 Plānveida stacionāro veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšana |
730 987 |
730 987 |
730 987 |
||
8. |
Latvijas prezidentūra Eiropas Padomē 2023.gadā |
16 954 |
- |
- |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
Nodrošināt sagatavošanos Latvijas prezidentūrai Eiropas Padomes Ministru komitejā un prezidentūras novadīšanu no 2023.gada maija vidus līdz 2023.gada novembra vidum |
16 954 |
- |
- |
||
Latvijas prezidentūras Eiropas Padomes Ministru komitejā sagatavošana un norise |
|||||
Nodrošināta konference Eiropas Padomes Ministru komitejā (skaits) |
1 |
- |
- |
||
39.07.00 Antidopinga politikas īstenošana |
|||||
9. |
Valsts nekustamo īpašumu nomas maksas un apsaimniekošanas izdevumu pieauguma segšana (horizontāli) |
24 968 |
24 968 |
24 968 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
Nodrošināt valsts nekustamo īpašumu nomas maksas un apsaimniekošanas izdevumu pieauguma segšanu atbilstoši VAS “Valsts nekustamie īpašumi” sniegtajām nomas objekta pārvaldīšanas un apsaimniekošanas izdevumu izmaiņām |
24 968 |
24 968 |
24 968 |
||
Nodrošināta būvju un infrastruktūras uzturēšana |
|||||
Objekti (skaits) |
4 |
4 |
4 |
||
Papildu finansējuma nodrošināšana valsts iestāžu budžetos to funkciju veikšanai nepieciešamās infrastruktūras nodrošināšanai |
|||||
Valsts iestādes (skaits) |
5 |
5 |
5 |
||
06.02.00 Medicīnas vēstures muzejs |
10 215 |
10 215 |
10 215 |
||
39.03.00 Asins un asins komponentu nodrošināšana |
9 046 |
9 046 |
9 046 |
||
39.07.00 Antidopinga politikas īstenošana |
583 |
583 |
583 |
||
46.01.00 Uzraudzība un kontrole |
4 695 |
4 695 |
4 695 |
||
46.03.00 Slimību profilakses nodrošināšana |
429 |
429 |
429 |
||
Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšana, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību |
656 207 |
874 937 |
874 937 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
|
Stiprināt kapacitāti, nodrošinot arī konkurētspēju ar darba tirgu |
656 207 |
874 937 |
874 937 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
Konkurētspējīga atalgojuma valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem ekspertiem un iestādes darbībai stratēģiski svarīgiem amatiem nodrošināšana |
|||||
Eksperti, kuri nodarbināti iestādei stratēģiski svarīgos amatos un kuriem mēnešalga tiek noteikta virs 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimālā apmēra, no kopējā nodarbināto skaita iestādē (%) |
100 |
100 |
100 |
||
06.02.00 Medicīnas vēstures muzejs |
107 405 |
143 206 |
143 206 |
||
39.03.00 Asins un asins komponentu nodrošināšana |
32 329 |
43 105 |
43 105 |
||
39.04.00 Neatliekamā medicīniskā palīdzība |
170 676 |
227 567 |
227 567 |
||
39.06.00 Tiesu medicīniskā ekspertīze |
25 939 |
34 585 |
34 585 |
||
39.07.00 Antidopinga politikas īstenošana |
1 705 |
2 273 |
2 273 |
||
45.01.00 Veselības aprūpes finansējuma administrēšana un ekonomiskā novērtēšana |
136 675 |
182 232 |
182 232 |
||
46.01.00 Uzraudzība un kontrole |
46 339 |
61 785 |
61 785 |
||
46.03.00 Slimību profilakses nodrošināšana |
71 047 |
94 729 |
94 729 |
||
97.00.00 Nozares vadība un politikas plānošana |
64 092 |
85 455 |
85 455 |
||
Sociālo garantiju diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku, kuri uzturas ārvalstīs, laulātajiem palielināšana |
1 806 |
2 408 |
2 408 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
|
Pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmu personām, kuras uzturas attiecīgajā ārvalstī kā diplomātu (darbinieku), karavīru, prokuroru, sakaru virsnieku un Eirojusta pārstāvju laulātie |
1 806 |
2 408 |
2 408 |
||
Pilnveidota sociālās aizsardzības sistēma un uzlabotas sociālās garantijas par personām, kuras uzturas attiecīgajā ārvalstī kā diplomātu (darbinieku) laulātie |
|||||
Laulātie, par kuriem tiek veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
12. |
Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšana par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai |
56 406 |
75 208 |
82 952 |
MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts
|
Palielināt pabalstu un kompensāciju nodrošinājumu par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai aizvien sarežģītākā, izaicinājumiem bagātākā starptautiskajā vidē |
56 406 |
75 208 |
81 952 |
||
Diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku ārvalstīs nodrošināšana un stiprināšana |
|||||
Diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonas (darbinieki), valsts tiešās pārvaldes amatpersonas (darbinieki), karavīri, prokurori un sakaru virsnieki, kuriem tiek nodrošināti pabalsti un izdevumu kompensācijas par dienestu ārvalstīs (skaits) |
2 |
2 |
2 |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
Kopā |
82 381 539 |
121 364 940 |
122 555 931 |
- |
Piezīmes.
1Darba samaksas pieaugums, tai skaitā tiek plānots arī pārējiem darbiniekiem, kuri ir tieši un/vai netieši iesaistīti veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanā.
Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi
Veselības ministrija 2023. gadam, salīdzinot ar 2022. gadu, ir veikusi šādu izmaiņu budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā:
netiek plānots finansējums programmās – 67.00.00 “Eiropas Kopienas iniciatīvas projektu un pasākumu īstenošana” un 69.00.00 “Mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” pārrobežu sadarbības programmu, projektu un pasākumu īstenošana” un apakšprogrammās - 33.20.00 “Dotācija biedrībām, nodibinājumiem un organizācijām”, 67.06.00 “Eiropas Kopienas iniciatīvas projektu īstenošana” un 69.21.00 “Atmaksas valsts pamatbudžetā par mērķa “Eiropas teritoriālā sadarbība” finansējumu (2014-2020)”.
izveidotas jaunas programmas – 71.00.00 “Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta finansēto programmu, projektu un pasākumu īstenošana” un 74.00.00 “Atveseļošanās un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana” un apakšprogrammas - 70.50.00 “Tehniskā palīdzība ERAF, ESF+, KF, TPF finansējuma apgūšanai (2021–2027)”, 71.06.00 “Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas finanšu instrumentu finansētie projekti”, 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi” un 74.50.00 “Tehniskā palīdzība Atveseļošanās un noturības mehānisma (ANM) apgūšanai”.