Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
950 668 |
1 027 352 |
1 130 007 |
1 034 002 |
1 034 002 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
76 684 |
102 655 |
-96 005 |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
8,1 |
10,0 |
-8,5 |
- |
Atlīdzība, euro |
606 769 |
755 913 |
756 663 |
756 663 |
756 663 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
22 |
23 |
23 |
23 |
23 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2 298 |
2 739 |
2 742 |
2 742 |
2 742 |
39.02.00 Izložu un azartspēļu organizēšanas un norises uzraudzība
Apakšprogrammas mērķis:
nodrošināt valsts uzraudzību un kontroli, īstenojot valsts politiku izložu, azartspēļu un preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas jomā, veicināt jomu regulējošo normatīvo aktu prasību atbilstību ES valstu efektīvai praksei, kā arī uzraudzīt un kontrolēt šo normatīvo aktu prasību ievērošanu.
Galvenās aktivitātes:
- realizēt valsts politiku azartspēļu, izložu un preču un pakalpojumu loteriju organizēšanā;
- veikt azartspēļu un izložu organizētāju licencēšanu, uzraudzību un kontroli;
- ierobežot noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas riskus izložu un azartspēļu nozarē;
- pilnveidot interaktīvo azartspēļu un izložu uzraudzību, nodrošinot spēļu programmu atbilstību normatīvo aktu prasībām un spēlētāju interešu aizsardzību;
- veikt preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas licencēšanu, uzraudzību un kontroli;
- izstrādāt ar azartspēļu, izložu un preču un pakalpojumu loteriju organizēšanu saistītu normatīvo aktu projektus;
- nodrošināt azartspēļu, izložu tirgus un organizēto preču un pakalpojumu loteriju sistemātisku uzskaiti un statistisku analīzi;
- reģistrēt azartspēļu iekārtas, izsniegt azartspēļu iekārtu identifikācijas numurus un nodrošināt pašu ieņēmumu uzskaiti;
- nodrošināt starpinstitucionālo sadarbību un sniegt VID un pašvaldību institūcijām azartspēļu un izložu nodokļa administrēšanai nepieciešamās ziņas;
- uzturēt no azartspēlēm un interaktīvajām izlozēm pašatteikušos personu reģistru;
- mazināt personu atkarības riskus no azartspēlēm un izlozēm, nodrošināt psiholoģisko atbalstu neaizsargātākām iedzīvotāju grupām.
Apakšprogrammas izpildītājs: Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Azartspēļu un izložu licencēšana, uzraudzība un kontrole |
|||||
Izsniegtās (pārreģistrētās) licences (skaits) |
373 |
370 |
387 |
385 |
380 |
Ieņēmumi no izložu un azartspēļu nodevas valsts pamatbudžetā (euro) |
4 015 960 |
3 716 020 |
3 519 020 |
3 347 020 |
3 524 520 |
Kontroles un uzraudzības pasākumu izlozēs, azartspēlēs ietvaros konstatēta atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%) |
99 |
98 |
98 |
98 |
98 |
Elektronisko sakaru komersantu uzraudzība un pārbaudes par inspekcijas lēmumu par nelicencēto vietņu bloķēšanu izpildi no kopējā apkalpoto mājsaimniecību apjoma (%) |
94 |
95 |
95 |
95 |
95 |
Interaktīvo azartspēļu organizēšanas pārbaužu (attālināto, finanšu plūsmas, platformas atbilstības un tehnisko) ietvaros konstatētā atbilstība normatīvajiem aktiem no kopējā pārbaužu skaita (%) |
99 |
98 |
98 |
98 |
98 |
Apmācītas uzraugāmo subjektu atbildīgās amatpersonas par NILLTPFN jomu (skaits) |
146 |
120 |
120 |
120 |
130 |
Latvijā nelicencēto interaktīvo azartspēļu organizētāju tirgus daļa no kopējā azartspēļu tirgus (%) |
26 |
20 |
17 |
17 |
17 |
Preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas licencēšana, uzraudzība un kontrole |
|||||
Izsniegtās preču un pakalpojumu loteriju atļaujas (skaits) |
425 |
520 |
420 |
420 |
420 |
Ieņēmumi no preču un pakalpojumu loteriju organizēšanas nodevas valsts pamatbudžetā (euro) |
272 970 |
350 000 |
300 000 |
300 000 |
300 000 |
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
863 946 |
940 630 |
1 043 285 |
947 280 |
947 280 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
76 684 |
102 655 |
-96 005 |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
8,9 |
10,9 |
-9,2 |
- |
Atlīdzība, euro |
606 769 |
755 913 |
756 663 |
756 663 |
756 663 |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
22 |
23 |
23 |
23 |
23 |
Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro |
2 298 |
2 739 |
2 742 |
2 742 |
2 742 |
Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2024. gada plānu ar 2023. gada plānu
Euro
Pasākums |
Samazinājums |
Palielinājums |
Izmaiņas |
---|---|---|---|
Izdevumi - kopā |
13 956 |
116 611 |
102 655 |
Prioritāri pasākumi |
- |
4 534 |
4 534 |
Publisko personu nomas maksas sadārdzinājums |
- |
4 534 |
4 534 |
Ilgtermiņa saistības |
2 701 |
2 701 |
- |
Telpu Rīgā, Talejas ielā 1, nomas maksas izdevumu segšanai |
2 701 |
2 701 |
- |
Citas izmaiņas |
11 255 |
109 376 |
98 121 |
Palielināti izdevumi VAIS sistēmas pilnveidošanai likumprojektā “Grozījumi Azartspēļu un izložu likumā” ietverto normu īstenošanai (MK 15.08.2023 sēdes prot. Nr. 40 43.§ 20.2. punkts) |
- |
107 621 |
107 621 |
Palielināti izdevumi, ievērojot iepriekšējos gados uzsāktajam prioritārajam pasākumam “Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšana, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību” paredzēto finansējuma apmēru 2024. gadam |
- |
1 137 |
1 137 |
Palielināti izdevumi motivējoša un konkurētspējīga atalgojuma nodrošināšanai, ievērojot pasākumam paredzēto finansējuma apmēru 2024. gadam (MK 11.10.2022 sēdes prot. Nr.52 5.§ 24.4. punkts) |
- |
618 |
618 |
Samazināts finansējums Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas centralizācijas pārcelšanās uz Smilšu ielu 1, Rīgā, izdevumu segšanai, ņemot vērā pasākuma īstenošanas pabeigšanu 2023. gadā (MK 11.10.2022 sēdes prot. Nr. 52 5.§ 24.8. punkts) |
8 500 |
- |
-8 500 |
Finansējuma samazinājums, lai nodrošinātu Valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas izmaksu segšanu (MK 15.08.2023. prot. Nr.40 43.§ 52.7. p.) |
1 750 |
-
|
-1 750 |
Samazināti izdevumi no maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem, aktualizējot sniegto maksas pakalpojumu apjomu |
1 005 |
- |
-1 005 |
39.03.00 Dārgmetālu izstrādājumu proves uzraudzība un pārbaude
Apakšprogrammas mērķis:
nodrošināt saimnieciskās darbības uzraudzību un kontroli dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu jomā, kontrolēt izstrādājumu atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes (EK) 2011. gada 10. decembra Regulai Nr.494/2011 par kadmija izmantošanas ierobežošanu juvelierizstrādājumos, 2013. gada 9. oktobra EK Regulai Nr.836/2012 par svina izmantošanas ierobežošanu juvelierizstrādājumos, 2015. gada 1. maija EK Regulai Nr.301/2014 par hroma savienojumu izmantošanu ādas izstrādājumos (kaklarotu ādas daļas, rokassprādzes, pulksteņu siksnas).
Galvenās aktivitātes:
- noteikt dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu provi, analizēt sastāvu, veikt ekspertīzes, kontrolanalīzes, novērtēšanu;
- zīmogot ar Latvijas proves iestādes zīmogu un proves zīmogu, veikt proves iestāžu zīmogu un proves zīmogu ekspertīzi;
- veikt ekspertīzi un novērtēšanu dārgakmeņiem un citu juvelierizstrādājumos izmantojamiem vērtīgajiem akmeņiem, izsniegt kvalitātes apliecības, kā arī veikt ekspertīzes savas kompetences ietvaros pēc tiesībsargājošo iestāžu pieprasījuma;
- reģistrēt vietas, kurās tiek veikta saimnieciskā darbība ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem, kā arī personiskos zīmogus;
- veikt pārbaudes vietās, kurās tiek veikta saimnieciskā darbība ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem, kā arī sastādīt administratīvo pārkāpumu protokolus par konstatētajiem normatīvo aktu pārkāpumiem;
- novērtēt dārgmetālu un dārgakmeņu izstrādājumu kausējuma sastāvu attiecībā uz atbilstību preču drošuma prasībām.
Apakšprogrammas izpildītājs: FM centrālais aparāts un VSIA “Latvijas proves birojs”.
Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada prognoze |
2026. gada prognoze |
---|---|---|---|---|---|
Saimnieciskās darbības ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem vietu reģistrācija |
|||||
Informācijas ievadīšana informatīvajā sistēmā un aktīvu ierakstu uzturēšana (skaits) |
1 507 |
1 670 |
1 690 |
1 600 |
1550 |
Saimnieciskās darbības ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem vietu pārbaudes par marķēšanas, obligātās provēšanas, uzglabāšanas un preču drošuma prasību ievērošanu |
|||||
Veiktas saimnieciskās darbības ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem vietu pārbaudes visā valsts teritorijā (skaits) |
210 |
210 |
210 |
210 |
220 |
Veiktas laboratoriskas ekspertīzes (skaits) |
85 |
520 |
520 |
520 |
520 |
Dārgmetālu un dārgakmeņu izstrādājumu kausējuma sastāva atbilstības novērtēšana preču drošuma prasībām |
|||||
Testēšanas pārskati par veiktajiem mērījumiem: caurskatīti izstrādājumi (skaits) |
842 100 |
715 000 |
735 000 |
735 000 |
735 000 |
Testēšanas pārskati par veiktajiem mērījumiem: pārbaudītie izstrādājumi (skaits) |
- |
220 000 |
230 000 |
240 000 |
240 000 |
Ekspertīžu veikšana tiesībsargājošām iestādēm |
|||||
Testēti/ vērtēti dārgmetāli, dārgakmeņi un to izstrādājumi saskaņā ar tiesībsargājošo iestāžu pieprasījumu (skaits) |
350 |
860 |
860 |
860 |
860 |
Finansiālie rādītāji no 2022. līdz 2026. gadam
|
2022. gads (izpilde) |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
2026. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Kopējie izdevumi, euro |
86 722 |
86 722 |
86 722 |
86 722 |
86 722 |
Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
- |
- |
- |
- |
Kopējie izdevumi, % (+/–) pret iepriekšējo gadu |
× |
- |
- |
- |
- |