Politikas mērķis:
- paaugstināt vispārējās izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam
- nodrošināt valsts budžeta dotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām akreditētās privātās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs / 2020. gada 25. augusta noteikumi Nr. 538 “Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs”
- nodrošināt vispārējās izglītības iestāžu 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem ēdināšanu / 2019. gada 10. decembra MK noteikumi Nr. 614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”
- nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / MK 2012. gada 9. oktobra noteikumi Nr. 695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
---|---|---|---|
Pedagogu noturība: izmaiņas pedagogu ar optimālu darba stāžu proporcijā – pedagogu, kuri pedagoģisko izglītību un/vai skolotāja kvalifikāciju ieguvuši pēdējo 5 gadu laikā, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
8,9 (2018) |
10 (2024) |
Klašu grupas, kuras saņem valsts atbalstu pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (skaits) |
10.12.2019. MK noteikumi Nr.614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai” |
4 (2022) |
4 (2023) |
Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām, kas turpina izglītību pēc obligātās izglītības iegūšanas, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
28 (2019) |
38 (2027) |
Jaunieši (18-24 gadus veci), kas neturpina izglītību (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam |
7,3 (2021) |
5 (2027) |
Valdības deklarācija |
55., 62., 63., 64., 69. |
|
2021. gads |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
---|---|---|---|---|---|
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
26 826 347 |
32 382 753 |
50 432 028 |
51 334 993 |
51 435 702 |
29,8 |
28,8 |
- |
- |
- |
|
01.03.00. Sociālās korekcijas izglītības iestāde |
619 924 |
650 992 |
- |
- |
- |
29,8 |
28,8 |
- |
- |
- |
|
12 211 166 |
13 678 536 |
18 569 673 |
18 476 993 |
18 476 993 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4. klases izglītojamiem |
5 836 825 |
9 840 708 |
21 562 555 |
22 283 385 |
22 295 135 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
210 924 |
437 465 |
472 005 |
496 005 |
528 005 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 244 960 |
1 245 316 |
1 129 913 |
1 129 913 |
1 129 913 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
5 679 430 |
4 585 452 |
5 933 061 |
5 978 970 |
6 035 929 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 023 118 |
1 944 284 |
2 764 821 |
2 969 727 |
2 969 727 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā iegādei (euro) |
22,3 |
18,3 |
22,6 |
22,6 |
22,6 |
Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits) |
12 666
|
8 000 |
8 000 |
8 000 |
8 000 |
Izglītojamo skaits privātajās izglītības iestādēs (skaits) |
15 115 |
14 608 |
16 304 |
16 304 |
16 304 |
Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits) |
77 634 |
83 524 |
84 502 |
84 502 |
84 502 |
Pakalpojuma saņēmēji – personas ar invaliditāti (skaits) |
355 |
362 |
450 |
480 |
510 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) (%):
Skolēni ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) (%):
|
(2018)
1) 4,8 2) 8,5 3) 3,75
1) 22,4 2) 17,3 3) 18,5 |
(2022)
1) 6 2) 9 3) 5
1) 20 2) 16 3) 17 |
- |
(2024)
1) 6 2) 9 3) 5
1) 20 2) 16 3) 17 |
- |