Politikas mērķis:

  1. paaugstināt vispārējās izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam
  2. nodrošināt valsts budžeta dotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām akreditētās privātās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs / 2020. gada 25. augusta noteikumi Nr. 538 “Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs”
  3. nodrošināt vispārējās izglītības iestāžu 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem ēdināšanu / 2019. gada 10. decembra MK noteikumi Nr. 614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”
  4. nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / MK 2012. gada 9. oktobra noteikumi Nr. 695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”

Politikas rezultatīvie rādītāji

Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti

Faktiskā vērtība

Plānotā vērtība

Pedagogu noturība: izmaiņas pedagogu ar optimālu darba stāžu proporcijā – pedagogu, kuri pedagoģisko izglītību un/vai skolotāja kvalifikāciju ieguvuši pēdējo 5 gadu laikā, īpatsvars (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

8,9

 (2018)

10

 (2024)

Klašu grupas, kuras saņem valsts atbalstu pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (skaits)

10.12.2019. MK noteikumi Nr.614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”

4

(2022)

4

(2023)

Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām, kas turpina izglītību pēc obligātās izglītības iegūšanas, īpatsvars (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

28

(2019)

38

(2027)

Jaunieši (18-24 gadus veci), kas neturpina izglītību (%)

Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021. – 2027. gadam

7,3

(2021)

5

(2027)

Valdības deklarācija

55., 62., 63., 64., 69.

 

2021. gads
(izpilde)

2022. gada     plāns

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

Ieguldījumi

Izdevumi kopā, euro, t.sk.:

Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.:

26 826 347

32 382 753

50 432 028

51 334 993

51 435 702

29,8

28,8

-

-

-

01.03.00. Sociālās korekcijas izglītības iestāde

619 924

650 992

-

-

-

29,8

28,8

-

-

-

01.05.00. Dotācija privātajām mācību iestādēm

12 211 166

13 678 536

18 569 673

18 476 993

18 476 993

 -

 -

 -

01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4. klases izglītojamiem

5 836 825

9 840 708

21 562 555

22 283 385

22 295 135

-

-

-

-

-

01.08.00. Vispārējās izglītības atbalsta pasākumi

210 924

437 465

472 005

496 005

528 005

 -

 -

 -

01.11.00. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveidošana

1 244 960

1 245 316

1 129 913

1 129 913

1 129 913

 -

01.14.00. Mācību līdzekļu iegāde

5 679 430

4 585 452

5 933 061

5 978 970

6 035 929

-

-

-

-

-

12.00.00 Finansējums asistenta pakalpojuma nodrošināšanai personai ar invaliditāti pārvietošanas atbalstam un pašaprūpes veikšanai

1 023 118

1 944 284

2 764 821

2 969 727

2 969 727

-

-

-

-

-

Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji

Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā iegādei (euro)

22,3

18,3

22,6

22,6

22,6

Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits)

12 666

 

8 000

8 000

8 000

8 000

Izglītojamo skaits privātajās izglītības iestādēs (skaits)

15 115

14 608

16 304

16 304

16 304

Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits)

77 634

83 524

84 502

84 502

84 502

Pakalpojuma saņēmēji – personas ar invaliditāti (skaits)

355

362

450

480

510

Kvalitātes rādītāji

Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) (%):

  1. lasītprasmē;
  2. matemātikā;
  3. dabaszinātnēs

 

Skolēni ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) (%):

  1. lasītprasmē;
  2. matemātikā;
  3. dabaszinātnēs

(2018)

 

 

     1) 4,8

     2) 8,5

 3) 3,75

 

 

 

1) 22,4

2) 17,3

3) 18,5

(2022)

 

 

1) 6

2) 9

3) 5

 

 

 

1) 20

2) 16

3) 17

-

(2024)

 

 

1) 6

2) 9

3) 5

 

 

 

 

1) 20

2) 16

3) 17

-