Tieslietu ministrijas darbības jomas:
- Tiesu sistēmas attīstība
- Kriminālsodu izpilde
- Komerctiesību politika
- Satversmes aizsardzība
- Nekustamā īpašuma tiesību politika
- Konstitucionālo tiesību politika
- Noziedzīgi iegūtu līdzekļu konfiskācijas fonds
- Nozaru vadība un politikas plānošana
Tieslietu ministrijas galvenie pasākumi 2023. gadā:
- turpināt uz uzņēmējdarbības vides uzlabošanu vērstu pasākumu īstenošanu – reģistru attīstība, lai nodrošinātu sabiedrības, uzņēmēju, tiesībsargājošo iestāžu un starptautisko organizāciju pieeju kvalitatīviem Uzņēmumu reģistra pakalpojumiem;
- iedzīvināt piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas regulējumu, primāri, dodot iespēju personām daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās vienkāršotā kārtībā iziet no dalītā īpašuma attiecībām;
- modernizēt kadastra informācijas sistēmu un attīstīt datu pakalpojumus ar mērķi izveidot efektīvu kadastra datu ieguves sistēmu;
- turpināt efektīvas institucionālās sistēmas un procesa pilnveidi darbam ar antisociālas uzvedības bērniem;
- turpināt mantojuma tiesību reformas īstenošanu, modernizējot mantojuma tiesību regulējumu atbilstoši musdienu aktualitātēm un tendencēm;
- turpināt ESF projekta aktivitāšu īstenošanu cilvēkresursu kapacitātes stiprināšanai soda izpildes iestādēs (ieslodzījuma vietu un probācijas dienesta darbinieku apmācību sistēmas un atlases kritēriju reformēšana), kā arī turpināt ieslodzīto resocializācijas sistēmas attīstību;
- turpināt jaunā cietuma Liepājā – kopējai sabiedrības drošībai nozīmīga infrastruktūras objekta, kas ļaus uzsākt jaunas sodu izpildes sistēmas ieviešanu, pilnveidojot ieslodzīto resocializācijas procesu – būvniecības procesa organizēšanu;
- turpināt mūsdienīga Latvijas korekcijas dienestu personāla mācību centra un atklātā režīma cietuma infrastruktūras, kurā tiktu nodrošināts mūsdienu prasībām atbilstošs mācību saturs un prakses iespējas korekcijas dienestu darbiniekiem, izveidi Olaines cietuma teritorijā;
- turpināt iesāktās tiesu reformas, izlīdzinot tiesu noslodzi un efektivizējot tiesu darba organizāciju;
- īstenot rīcības plānu Ekonomisko lietu tiesas kompetences paplašināšanai, tostarp izstrādājot grozījumus Civilprocesa likumā un Kriminālprocesa likumā;
- turpināt darbu pie tiesu pieejamības palielināšanas, attīstot digitālās procedūras un attālinātas dalības iespējas tiesas sēdē, izmantojot videokonferences;
- īstenot pasākumus tiesu ekspertīžu institūta reformas, kas paredz vienotas tiesu ekspertīžu iestādes izveidi ne vēlāk kā līdz 2025. gada 31. decembrim, ieviešanai;
- turpināt Tieslietu akadēmijas – vienota tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru, prokuroru palīgu un izmeklētāju starpdisciplināros jautājumos kvalifikācijas pilnveides mācību centra – izveidi, lai nodrošinātu tā darbības uzsākšanu ar 2025. gada 1. janvāri;
- turpināt e-lietas projektu programmas “E-lieta: izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide” īstenošanu, tostarp e-lietas platformas pilnveidi;
- sekot līdzi, lai procesuālie likumi un tiesvedības procesi attīstās atbilstoši laikam, aktualitātēm un sabiedrības vajadzībām, sniedzot priekšlikumus par procesu pilveidi;
- nodrošināt Tieslietu ministrijas iesaisti Latvijas prezidentūrā Eiropas Padomē 2023. gadā.
Tieslietu ministrijas kopējo izdevumu izmaiņas no 2021. līdz 2025. gadam
Euro
Vidējais amata vietu skaits no 2021. līdz 2025. gadam
|
2021. gads |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
2024. gada plāns |
2025. gada plāns |
Vidējais amata vietu skaits gadā, neskaitot pedagogu darba slodžu amata vietas |
6 418 |
6 471 |
6 476 |
6 476 |
6 483 |
Vidējais pedagogu darba slodžu skaits gadā |
6 |
6 |
7 |
7 |
7 |
Vidējais pedagogu amata vietu skaits gadā |
11 |
11 |
11 |
11 |
11 |
Tajā skaitā: |
|||||
Valsts pamatfunkciju īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā, neskaitot pedagogu darba slodžu amata vietas |
6 395 |
6 460 |
6 454 |
6 454 |
6 454 |
Vidējais pedagogu darba slodžu skaits gadā |
6 |
6 |
7 |
7 |
7 |
Vidējais pedagogu amata vietu skaits gadā |
11 |
11 |
11 |
11 |
11 |
ES politiku instrumentu un pārējās ĀFP līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
23 |
11 |
22 |
22 |
29 |
Prioritārajiem pasākumiem papildu piešķirtais finansējums no 2023. līdz 2025. gadam
Nr. p.k. |
Pasākuma nosaukums Darbības apraksts ar norādi uz līdzekļu izlietojumu Darbības rezultāts Rezultatīvais rādītājs Programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums |
Izdevumi, euro / rādītāji, vērtība |
Pamatojums |
||
2023. gadā |
2024. gadā |
2025. gadā |
|||
1. |
Piespiedu dalītā īpašuma izbeigšana privatizētajās daudzdzīvokļu mājās |
723 869 |
1 123 379 |
1 920 758 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi |
182 644 |
- |
- |
||
Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas |
|||||
Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%) |
0,5 |
3,0 |
5,0 |
||
03.01.00 Tiesu administrēšana |
|||||
Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi |
90 788 |
539 681 |
892 744 |
||
Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas |
|||||
Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%) |
0,5 |
3,0 |
5,0 |
||
03.05.00 Atlīdzība tiesu izpildītājiem par izpildu darbībām |
|||||
Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi |
353 428 |
515 520 |
959 836 |
||
Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas |
|||||
Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%) |
0,5 |
3,0 |
5,0 |
||
07.00.00 Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana |
|||||
Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi |
97 009 |
68 178 |
68 178 |
||
Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas |
|||||
Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%) |
0,5 |
3,0 |
5,0 |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
2. |
Par valsts budžeta līdzekļiem veicamās zemes kadastrālās uzmērīšanas nodrošināšana |
297 950 |
297 950 |
297 950 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Organizēta par valsts budžeta līdzekļiem veicamā zemes kadastrālā uzmērīšana |
|||||
Uzmērītas zemes vienības (skaits) |
270 |
270 |
270 |
||
07.00.00 Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana |
|||||
3. |
Uzņēmumu reģistra veiktspēja un informācijas sistēmu pielāgošana |
1 458 919 |
1 331 887 |
1 313 048 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodrošināta akcionāru reģistrēšana komercreģistrā un akciju ieķīlāšana komercķīlu reģistrā |
|||||
Veikti pielāgojumi, uzturēšanas un pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
Nodrošināta biedrību un nodibinājumu reģistra subjektu darbības izbeigšanas un darbības jomu reģistrēšana Biedrību un nodibinājumu reģistrā |
|||||
Veikti pielāgojumi, uzturēšanas un pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
Nodrošināta regulāra datu salīdzināšana sankciju sarakstos un UR vestajos reģistros, sankciju pazīmju reģistrēšana pie reģistru subjektiem, reģistros ierakstītajām vai reģistrētajām personām, kā arī reģistrētās informācijas par sankcijām pieejamība datu izplatīšanas servisos, informācijas tīmekļvietnē un reģistrēto izmaiņu ziņotāja pakalpojumā |
|||||
Veikti pielāgojumi un uzturēšanas darbi informācijas sistēmās (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
06.01.00 Juridisko personu reģistrācija |
|||||
4. |
Tiesu darbinieku mēnešalgu paaugstināšana |
4 152 246 |
6 489 929 |
6 492 722 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Stiprināta tiesu darbinieku kapacitāte |
|||||
Tiesu darbinieku mainības (darba tiesisko attiecību pārtraukšana) īpatsvars rajona (pilsētu) tiesās un apgabaltiesās (%) |
13,0 |
9,0 |
9,0 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
5. |
Veselības apdrošināšanas polišu izdevumu segšana |
253 317 |
253 317 |
253 317 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodarbinātajiem nodrošināta veselības apdrošināšana tiesās |
|||||
Apdrošinātas personas (skaits) |
2 113 |
2 113 |
2 113 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
6. |
Tiesas sēžu zāļu aprīkošana ar ekrāniem un monitoru nomaiņa tiesās |
560 004 |
99 946 |
99 946 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Tiesas sēžu zāles aprīkotas ar ekrāniem lietas dalībniekiem |
|||||
Tiesas sēžu zāles (skaits) |
100 |
- |
- |
||
Tiesas nodrošinātas ar jauniem monitoriem |
|||||
Monitori (skaits) |
200 |
200 |
200 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
7. |
E-lietas platformas koplietošanas risinājuma uzturēšana |
772 329 |
685 668 |
685 668 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi |
249 450 |
249 450 |
249 450 |
||
Pirmstiesas, tiesvedības, sodu izpildes un ar to saistītu proceus īstenojošo iestāžu informācijas sistēmu savstarpēja datu apmaiņa un integrācija ar E-lietas platformu |
|||||
E-lietas platformas koplietošanas risinājumus izmantojošo iestāžu informācijas sistēmas (skaits) |
4 |
5 |
6 |
||
03.01.00 Tiesu administrēšana |
|||||
Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi |
- |
11 099 |
11 099 |
||
Nodrošināta dokumentu apliecināšana ar laika zīmogu un eZīmogu |
|||||
Apstrādātie brīdinājumi civillietās (skaits) |
- |
8 000 |
8 000 |
||
Apliecināti skenēti dokumenti (skaits) |
- |
240 000 |
240 000 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi |
305 920
|
305 920
|
305 920
|
||
Uzturēta Ieslodzīto informācijas sistema |
|||||
Sistēmas (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
04.01.00 Ieslodzījuma vietas |
|||||
Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi |
216 959 |
119 199 |
119 199 |
||
Uzturēta probācijas klientu informācijas sistēma “PLUS” |
|||||
Sistēmas (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
04.03.00 Probācijas īstenošana |
|||||
8. |
Darba vides uzlabošana |
137 672 |
63 656 |
63 656 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Tiesu iestāžu telpu aprīkošana ar ūdens attīrīšanas iekārtām |
|||||
Nomātas ūdens attīrīšanas iekārtas (skaits) |
137 |
137 |
137 |
||
Zemgales apgabaltiesas Aizkraukles tiesu nama telpu aprīkošana ar kondicionieru sistēmu |
|||||
Ar kondicionieriem aprīkotas telpas (skaits) |
18 |
- |
- |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
9. |
Tiesnešu pašpārvaldes institūciju darbības nodrošināšana |
95 314 |
65 176 |
65 176 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Veicināta sabiedrības uzticība tiesu varai, organizēts tiesnešu atlases process, koordinēta sadarbība ar tiesnešu atlases komisiju |
59 386 |
53 751 |
53 751 |
||
Izstrādāta mūsdienu prasībām atbilstoša e-vēlēšanu sistēma |
|||||
Sistēmas (skaits) |
1 |
- |
- |
||
03.01.00 Tiesu administrēšana |
|||||
Veicināta sabiedrības uzticība tiesu varai, organizēts tiesnešu atlases process, koordinēta sadarbība ar tiesnešu atlases komisiju |
35 928 |
11 425 |
11 425 |
||
Nodrošināta tiesnešu konference |
|||||
Tiesnešu konference (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
Nodrošināta tiesnešu neklātienes konference Tieslietu padomes un tiesnešu pašpārvaldes locekļu ievēlēšanai |
|||||
Tiesnešu neklātienes konferences (skaits) |
2 |
2 |
2 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
10. |
Mākoņpakalpojumu licenču atjaunošana un uzturēšana |
438 377 |
438 377 |
438 377 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Lietojumprogrammu un sistēmu izvietošana mākoņpakalpojumā |
4 701 |
4 701 |
4 701 |
||
Atjaunotas un aktualizētas programmatūras izmantošana |
|||||
Nomātas un uzturētas Microsoft Office 365 licences (skaits) |
118 |
118 |
118 |
||
03.01.00 Tiesu administrēšana |
|||||
Lietojumprogrammu un sistēmu izvietošana mākoņpakalpojumā |
433 676 |
433 676 |
433 676 |
||
Atjaunotas un aktualizētas programmatūras izmantošana |
|||||
Nomātas un uzturētas Microsoft Office 365 licences (skaits) |
2 050 |
2 050 |
2 050 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
11. |
Vienots informatīvo sistēmu veiktspējas monitoringa risinājums |
181 621 |
145 200 |
145 200 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Uzlabota informācijas sistēmu drošība un veiktspēja |
|||||
TIS un ILR ieviests automatizēts veiktspējas monitorings (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
03.01.00 Tiesu administrēšana |
|||||
12. |
Informācijas sistēmu pilnveide un attīstība |
509 459 |
53 906 |
- |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodrošināta automatizēta tiesas dokumentu piegāde administratīvo pārkāpumu lietās |
|||||
TIS datu izplatīšanas moduļa pārbūve (skaits) |
1 |
- |
- |
||
Nodrošināta Patērētāju tiesību aizsardzības centra iesniegto sūdzību saņemšana sistēma - sistēma līmenī |
|||||
TIS papildinājumi sūdzību saņemšanai no PTAC (skaits) |
1 |
- |
- |
||
Nodrošināta VVDZ arhīva ilgtspējīga darbība un attīstība |
|||||
VVDZ E-arhīva modernizēšana (skaits) |
1 |
- |
- |
||
Nodrošināta datu izgūšana no Kadastra informācijas sistēmas |
|||||
TIS, VVDZ un ILR papildinājumi datu saņemšanai no Kadastra informācijas sistēmas (skaits) |
- |
3 |
- |
||
Automatizēta tiesu kompetencē esošo ziņu iekļaušana un aktualizēšana FPRIS un nodrošināta ārvalstnieku vienota meklēšana |
|||||
TIS un ILR integrācija ar FPRIS (skaits) |
2 |
- |
- |
||
Nodrošinātas normatīvo aktu prasības attiecībā uz datu un dokumentu glabāšanu |
|||||
TIS arhivācijas moduļa pārbūve (skaits) |
1 |
- |
- |
||
03.01.00 Tiesu administrēšana |
|||||
13. |
Tiesu telpu nomas maksas izdevumu segšana un tiesu telpu pilnveide |
375 815 |
115 815 |
115 815 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Ar mūsdienu prasībām atbilstošām telpām nodrošinātas tiesas |
|||||
Tiesas (skaits) |
4 |
4 |
4 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
14. |
Centralizētā arhīva izveide Jēkabpilī |
208 295 |
40 755 |
40 755 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodrošināta tiesu (zemesgrāmatu) arhīvu izvietošana vienā objektā |
|||||
Centralizēts arhīvs Zemgales rajona tiesā Jēkabpilī (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
15. |
Tieslietu akadēmijas izveide |
- |
- |
289 276 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodrošināta Tieslietu akadēmijas darbība |
|||||
Izveidotas amata vietas (skaits) |
- |
- |
6 |
||
03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas |
|||||
16. |
Datu valsts inspekcijas nodarbināto mēnešalgu palielinājums |
104 551 |
104 551 |
104 551 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Veikti personas datu aizsardzības uzraudzības un informēšanas pasākumi |
|||||
Izstrādātās rekomendācijas/vadlīnijas (skaits) |
3 |
4 |
5 |
||
Personas datu apstrādes pārbaudes (skaits) |
1090 |
1150 |
1200 |
||
Organizēti izglītojoši pasākumi (semināri, konferences, darbnīcas) par personas datu aizsardzību (skaits) |
6 |
7 |
8
|
||
Datu valsts inspekcijai labvēlīgo nolēmumu īpatsvars pret kopējo tiesas nolēmumu skaitu (%) |
93,0 |
94,0 |
95,0
|
||
09.02.00 Fizisko personu datu aizsardzība |
|||||
17. |
Satversmes aizsardzības biroja darbības nodrošināšana (klasificēta informācija) |
1 402 862
|
1 320 472
|
1 320 472
|
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
43.00.00 Satversmes aizsardzība |
|||||
18. |
Starpnozaru prioritārais pasākums (klasificēta informācija) |
348 564 |
463 122 |
463 122 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
43.00.00 Satversmes aizsardzība |
|||||
19. |
Starpnozaru prioritārais pasākums (klasificēta informācija) |
- |
1 931 557 |
4 108 047 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
43.00.00 Satversmes aizsardzība |
|||||
20. |
Informācijas sistēmu pielāgojumi normatīvā regulējuma par diskvalificētajiem vadītājiem un pārrobežu reorganizāciju ieviešanai |
181 354 |
369 642 |
80 210 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodrošināta datu apmaiņa ar ES dalībvalstu reģistriem komercdarbības ierobežojumu jomā |
|||||
Izstrādāts, ieviests risinājums un veikti tā pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
Nodrošināta datu apmaiņa ar ES dalībvalstu reģistriem pārrobežu reorganizācijas jomā |
|||||
Izstrādāts, ieviests risinājums un veikti tā pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits) |
- |
1 |
1 |
||
Nodrošināta datu pieejamība par pārrobežu reorganizācijas dalībniekiem UR datu izplatīšanas servisos un informācijas tīmekļvietnē un nodrošināta reorganizācijas paziņojumu publicēšana UR tīmekļvietnē |
|||||
Veikti pielāgojumi, uzturēšanas un pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits) |
1 |
1 |
1 |
||
06.01.00. Juridisko personu reģistrācija |
|||||
21. |
Piemaksa par darbu svētku dienās amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm |
955 838 |
955 838 |
955 838 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Nodrošināta taisnīga atlīdzība |
|||||
Dienas, par kurām veikta samaksa par darbu valsts svētku dienās (skaits) |
15 |
15 |
15 |
||
04.01.00 Ieslodzījuma vietas |
|||||
22. |
Latvijas prezidentūra Eiropas Padomē 2023.gadā |
139 930 |
- |
- |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Stiprināt un popularizēt Latvijas lomu Eiropas Padomē. Akcentēt Latvijas mērķus tiesu darba organizēšanas jautājumos. Palīdzot popularizēt Nikosijas konvenciju, Latvija varētu kļūt par reģionālo līderi cīņā pret noziegumiem, kas saistīti ar kultūras vērtībām, un veicināt citas valstis parakstīt un ratificēt konvenciju |
|||||
Noorganizēta konference (skaits) |
1 |
- |
- |
||
Eiropas Padomes tieslietu ministru sesija Rīgā |
|||||
Noorganizēta konference (skaits) |
1 |
- |
- |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
23. |
Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšana par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai |
62 536 |
83 381 |
83 381 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku ārvalstīs nodrošināšana un stiprināšana |
|||||
Amatpersonas, kurām tiek nodrošināti pabalsti un izdevumu kompensācijas par dienestu ārvalstīs (skaits) |
2 |
2 |
2 |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
24. |
Sociālo garantiju diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku, kuri uzturas ārvalstīs, laulātajiem palielināšana |
3 612 |
4 815 |
4 815 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Pilnveidota sociālās aizsardzības sistēma un uzlabotas sociālās garantijas par personām, kuras uzturas attiecīgajā ārvalstī kā diplomātu (darbinieku) laulātie |
|||||
Laulātie, par kuriem tiek veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (skaits) |
2 |
2 |
2 |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
25. |
Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana |
146 824
|
195 768 |
195 768 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Ārstniecības personu darba samaksas pieaugums |
|||||
Ārstniecības personu darba samaksas pieaugums pret 2022. gadu (euro) |
120 |
160 |
160 |
||
04.01.00 Ieslodzījuma vietas |
|||||
26. |
Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšanai, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību |
2 232 646 |
2 976 861 |
2 976 861 |
MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts |
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
372 891 |
497 188 |
497 188 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
03.01.00 Tiesu administrēšana |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
60 491 |
80 655 |
80 655 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
03.03.00 Juridiskās palīdzības nodrošināšana |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
95 405 |
127 207 |
127 207 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
03.04.00 Tiesu ekspertīžu veikšana |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
28 156 |
37 541 |
37 541 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
03.07.00 Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrēšana |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
59 193 |
78 924 |
78 924 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
04.01.00 Ieslodzījuma vietas |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
162 217 |
216 289 |
216 289 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
04.03.00 Probācijas īstenošana |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
517 630 |
690 173 |
690 173 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
06.01.00 Juridisko personu reģistrācija |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
113 584 |
151 445 |
151 445 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
06.03.00 Maksātnespējas procesa pārvaldība |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
410 911 |
547 881 |
547 881 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
07.00.00 Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
52 439 |
69 919 |
69 919 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
09.01.00 Valsts valodas aizsardzība |
|||||
Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte |
359 729 |
479 639 |
479 639 |
||
Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem |
|||||
Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%) |
100 |
100 |
100 |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
Kopā |
15 743 904 |
19 610 968 |
22 514 729 |
- |
Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi
Tieslietu ministrija 2023. gadam, salīdzinot ar 2022. gadu, ir veikusi šādas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā:
2023. gadā izveidotas jaunas budžeta programmas (apakšprogrammas):
- programma 48.00.00 “Tiesiskās un starpvalstu sadarbības pasākumu īstenošana”;
- apakšprogramma 62.07.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošana (2014-2020)”;
- apakšprogramma 63.20.00 “Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda (ESF) apgūšanai (2014-2020)”;
- apakšprogramma 70.15.00 “Citu ES politiku instrumentu projektu un pasākumu īstenošana (2021-2027)”;
- apakšprogramma 70.50.00 “Tehniskā palīdzība ERAF, ESF+, KF, TPF finansējuma apgūšanai (2021–2027)”;
- apakšprogramma 70.51.00 “Atmaksas valsts pamatbudžetā par Eiropas Savienības politiku instrumentu finansējumu (2021-2027)”;
- programma 74.00.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana”;
- apakšprogramma 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi”;
- apakšprogramma 74.50.00 “Tehniskā palīdzība Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) apgūšanai”.