Tieslietu ministrijas darbības jomas:

  • Tiesu sistēmas attīstība
  • Kriminālsodu izpilde
  • Komerctiesību politika
  • Satversmes aizsardzība
  • Nekustamā īpašuma tiesību politika
  • Konstitucionālo tiesību politika
  • Noziedzīgi iegūtu līdzekļu konfiskācijas fonds
  • Nozaru vadība un politikas plānošana

Tieslietu ministrijas galvenie pasākumi 2023. gadā:

  1. turpināt uz uzņēmējdarbības vides uzlabošanu vērstu pasākumu īstenošanu – reģistru attīstība, lai nodrošinātu sabiedrības, uzņēmēju, tiesībsargājošo iestāžu un starptautisko organizāciju pieeju kvalitatīviem Uzņēmumu reģistra pakalpojumiem;
  2. iedzīvināt piespiedu dalītā īpašuma izbeigšanas regulējumu, primāri, dodot iespēju personām daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās vienkāršotā kārtībā iziet no dalītā īpašuma attiecībām;
  3. modernizēt kadastra informācijas sistēmu un attīstīt datu pakalpojumus ar mērķi izveidot efektīvu kadastra datu ieguves sistēmu;
  4. turpināt efektīvas institucionālās sistēmas un procesa pilnveidi darbam ar antisociālas uzvedības bērniem; 
  5. turpināt mantojuma tiesību reformas īstenošanu, modernizējot mantojuma tiesību regulējumu atbilstoši musdienu aktualitātēm un tendencēm;
  6. turpināt ESF projekta aktivitāšu īstenošanu cilvēkresursu kapacitātes stiprināšanai soda izpildes iestādēs (ieslodzījuma vietu un probācijas dienesta darbinieku apmācību sistēmas un atlases kritēriju reformēšana), kā arī turpināt ieslodzīto resocializācijas sistēmas attīstību;
  7. turpināt jaunā cietuma Liepājā – kopējai sabiedrības drošībai nozīmīga infrastruktūras objekta, kas ļaus uzsākt jaunas sodu izpildes sistēmas ieviešanu, pilnveidojot ieslodzīto resocializācijas procesu – būvniecības procesa organizēšanu;
  8. turpināt mūsdienīga Latvijas korekcijas dienestu personāla mācību centra un atklātā režīma cietuma infrastruktūras, kurā tiktu nodrošināts mūsdienu prasībām atbilstošs mācību saturs un prakses iespējas korekcijas dienestu darbiniekiem, izveidi Olaines cietuma teritorijā;
  9. turpināt iesāktās tiesu reformas, izlīdzinot tiesu noslodzi un efektivizējot tiesu darba organizāciju;
  10.  īstenot rīcības plānu Ekonomisko lietu tiesas kompetences paplašināšanai, tostarp izstrādājot grozījumus Civilprocesa likumā un Kriminālprocesa likumā;
  11. turpināt darbu pie tiesu pieejamības palielināšanas, attīstot digitālās procedūras un attālinātas dalības iespējas tiesas sēdē, izmantojot videokonferences;
  12. īstenot pasākumus tiesu ekspertīžu institūta reformas, kas paredz vienotas tiesu ekspertīžu iestādes izveidi ne vēlāk kā līdz 2025. gada 31. decembrim, ieviešanai;
  13. turpināt Tieslietu akadēmijas – vienota tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru, prokuroru palīgu un izmeklētāju starpdisciplināros jautājumos kvalifikācijas pilnveides mācību centra – izveidi, lai nodrošinātu tā darbības uzsākšanu ar 2025. gada 1. janvāri;
  14. turpināt e-lietas projektu programmas “E-lieta: izmeklēšanas un tiesvedības procesu pilnveide” īstenošanu, tostarp e-lietas platformas pilnveidi;
  15. sekot līdzi, lai procesuālie likumi un tiesvedības procesi attīstās atbilstoši laikam, aktualitātēm un sabiedrības vajadzībām, sniedzot priekšlikumus par procesu pilveidi;
  16. nodrošināt Tieslietu ministrijas iesaisti Latvijas prezidentūrā Eiropas Padomē 2023. gadā.

Tieslietu ministrijas kopējo izdevumu izmaiņas no 2021. līdz 2025. gadam

Euro

Vidējais amata vietu skaits no 2021. līdz 2025. gadam

 

2021. gads
(izpilde)

2022. gada     plāns

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

Vidējais amata vietu skaits gadā, neskaitot pedagogu darba slodžu amata vietas

6 418

6 471

6 476

6 476

6 483

Vidējais pedagogu darba slodžu skaits gadā

6

6

7

7

7

Vidējais pedagogu amata vietu skaits gadā

11

11

11

11

11

Tajā skaitā:

Valsts pamatfunkciju īstenošana

Vidējais amata vietu skaits gadā, neskaitot pedagogu darba slodžu amata vietas

6 395

6 460

6 454

6 454

6 454

Vidējais pedagogu darba slodžu skaits gadā

6

6

7

7

7

Vidējais pedagogu amata vietu skaits gadā

11

11

11

11

11

ES politiku instrumentu un pārējās ĀFP līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana

Vidējais amata vietu skaits gadā

23

11

22

22

29

 Prioritārajiem pasākumiem papildu piešķirtais finansējums no 2023. līdz 2025. gadam

Nr.

p.k.

Pasākuma nosaukums

Darbības apraksts ar norādi uz līdzekļu izlietojumu

Darbības rezultāts

Rezultatīvais rādītājs

Programmas (apakšprogrammas) kods un nosaukums

Izdevumi, euro /

 rādītāji, vērtība

Pamatojums

2023. gadā

2024. gadā

2025. gadā

1.

Piespiedu dalītā īpašuma izbeigšana privatizētajās daudzdzīvokļu mājās

723 869

1 123 379

1 920 758

 

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§ 2.punkts

Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi

182 644

-

-

Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas

Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%)

0,5

3,0

5,0

03.01.00 Tiesu administrēšana

Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi

90 788

539 681

892 744

Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas

Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%)

0,5

3,0

5,0

03.05.00 Atlīdzība tiesu izpildītājiem par izpildu darbībām

Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi

353 428

515 520

959 836

Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas

Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%)

0,5

3,0

5,0

07.00.00 Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana

Valsts atbalsts administratīvo darbību veikšanai, dzīvokļu īpašnieku kopībai izmantojot speciālu izpirkuma tiesību uz zemes īpašniekam piederošo zemi

97 009

68 178

68 178

Īpašumi ir apvienoti, un daudzdzīvokļu māju dzīvokļu īpašnieki ir ieguvuši zemi, kas atrodas zem viņu mājas

Ēku, kurām izbeigts dalītais īpašums, īparsvars no kopējā skaita (%)

0,5

3,0

5,0

97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana

2.

Par valsts budžeta līdzekļiem veicamās zemes kadastrālās uzmērīšanas nodrošināšana

297 950

297 950

297 950

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Organizēta par valsts budžeta līdzekļiem veicamā zemes kadastrālā uzmērīšana

Uzmērītas zemes vienības (skaits)

270

270

270

07.00.00 Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana

3.

Uzņēmumu reģistra veiktspēja un informācijas sistēmu pielāgošana

1 458 919

1 331 887

1 313 048

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                 2.punkts

Nodrošināta akcionāru reģistrēšana komercreģistrā un akciju ieķīlāšana komercķīlu reģistrā

Veikti pielāgojumi, uzturēšanas un pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits)

1

1

1

Nodrošināta biedrību un nodibinājumu reģistra subjektu darbības izbeigšanas un darbības jomu reģistrēšana Biedrību un nodibinājumu reģistrā

Veikti pielāgojumi, uzturēšanas un pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits)

1

1

1

Nodrošināta regulāra datu salīdzināšana sankciju sarakstos un UR vestajos reģistros, sankciju pazīmju reģistrēšana pie reģistru subjektiem, reģistros ierakstītajām vai reģistrētajām personām, kā arī reģistrētās informācijas par sankcijām pieejamība datu izplatīšanas servisos, informācijas tīmekļvietnē un reģistrēto izmaiņu ziņotāja pakalpojumā

Veikti pielāgojumi un uzturēšanas darbi informācijas sistēmās (skaits)

1

1

1

06.01.00 Juridisko personu reģistrācija

4.

Tiesu darbinieku mēnešalgu paaugstināšana

4 152 246

6 489 929

6 492 722

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                 2.punkts

Stiprināta tiesu darbinieku kapacitāte

Tiesu darbinieku mainības (darba tiesisko attiecību pārtraukšana) īpatsvars rajona (pilsētu) tiesās un apgabaltiesās (%)

13,0

9,0

9,0

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

5.

Veselības apdrošināšanas polišu izdevumu segšana

253 317

253 317

253 317

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Nodarbinātajiem nodrošināta veselības apdrošināšana tiesās

Apdrošinātas personas (skaits)

2 113

2 113

2 113

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

6.

Tiesas sēžu zāļu aprīkošana ar ekrāniem un monitoru nomaiņa tiesās

560 004

99 946

99 946

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Tiesas sēžu zāles aprīkotas ar ekrāniem lietas dalībniekiem

Tiesas sēžu zāles (skaits)

100

-

-

Tiesas nodrošinātas ar jauniem monitoriem

Monitori (skaits)

200

200

200

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

7.

E-lietas platformas koplietošanas risinājuma uzturēšana

772 329

685 668

685 668

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi

249 450

249 450

249 450

Pirmstiesas, tiesvedības, sodu izpildes un ar to saistītu proceus īstenojošo iestāžu informācijas sistēmu savstarpēja datu apmaiņa un integrācija ar E-lietas platformu

E-lietas platformas koplietošanas risinājumus izmantojošo iestāžu informācijas sistēmas (skaits)

4

5

6

03.01.00 Tiesu administrēšana

Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi

-

11 099

11 099

Nodrošināta dokumentu apliecināšana ar laika zīmogu un eZīmogu

Apstrādātie brīdinājumi civillietās (skaits)

-

8 000

8 000

Apliecināti skenēti dokumenti (skaits)

-

240 000

240 000

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi

305 920

 

305 920

 

305 920

 

Uzturēta Ieslodzīto informācijas sistema

Sistēmas (skaits)

1

1

1

04.01.00 Ieslodzījuma vietas

Nodrošināta vienota datu apmaiņa gan starp iestādēm, gan arī to atspoguļošana vienotā publisko pakalpojumu portālā, attīsti esošie e-pakalpojumi

216 959

119 199

119 199

Uzturēta probācijas klientu informācijas sistēma “PLUS”

Sistēmas (skaits)

1

1

1

04.03.00 Probācijas īstenošana

8.

Darba vides uzlabošana

137 672

63 656

63 656

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Tiesu iestāžu telpu aprīkošana ar ūdens attīrīšanas iekārtām

Nomātas ūdens attīrīšanas iekārtas (skaits)

137

137

137

Zemgales apgabaltiesas Aizkraukles tiesu nama telpu aprīkošana ar kondicionieru sistēmu

Ar kondicionieriem aprīkotas telpas (skaits)

18

-

-

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

9.

Tiesnešu pašpārvaldes institūciju darbības nodrošināšana

95 314

65 176

65 176

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                 2.punkts

Veicināta sabiedrības uzticība tiesu varai, organizēts tiesnešu atlases process, koordinēta sadarbība ar tiesnešu atlases komisiju

59 386

53 751

53 751

Izstrādāta mūsdienu prasībām atbilstoša e-vēlēšanu sistēma

Sistēmas (skaits)

1

-

-

03.01.00 Tiesu administrēšana

Veicināta sabiedrības uzticība tiesu varai, organizēts tiesnešu atlases process, koordinēta sadarbība ar tiesnešu atlases komisiju

35 928

11 425

11 425

Nodrošināta tiesnešu konference

Tiesnešu konference (skaits)

1

1

1

Nodrošināta tiesnešu neklātienes konference Tieslietu padomes un tiesnešu pašpārvaldes locekļu ievēlēšanai

Tiesnešu neklātienes konferences (skaits)

2

2

2

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

10.

Mākoņpakalpojumu licenču atjaunošana un uzturēšana

438 377

438 377

438 377

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Lietojumprogrammu un sistēmu izvietošana mākoņpakalpojumā

4 701

4 701

4 701

Atjaunotas un aktualizētas programmatūras izmantošana

Nomātas un uzturētas Microsoft Office 365 licences (skaits)

118

118

118

03.01.00 Tiesu administrēšana

Lietojumprogrammu un sistēmu izvietošana mākoņpakalpojumā

433 676

433 676

433 676

Atjaunotas un aktualizētas programmatūras izmantošana

Nomātas un uzturētas Microsoft Office 365 licences (skaits)

2 050

2 050

2 050

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

11.

Vienots informatīvo sistēmu veiktspējas monitoringa risinājums

181 621

145 200

145 200

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Uzlabota informācijas sistēmu drošība un veiktspēja

TIS un ILR ieviests automatizēts veiktspējas monitorings (skaits)

1

1

1

03.01.00 Tiesu administrēšana

12.

Informācijas sistēmu pilnveide un attīstība

509 459

53 906

-

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Nodrošināta automatizēta tiesas dokumentu piegāde administratīvo pārkāpumu lietās

TIS datu izplatīšanas moduļa pārbūve (skaits)

1

-

-

Nodrošināta Patērētāju tiesību aizsardzības centra iesniegto sūdzību saņemšana sistēma - sistēma līmenī

TIS papildinājumi sūdzību saņemšanai no PTAC (skaits)

1

-

-

Nodrošināta VVDZ arhīva ilgtspējīga darbība un attīstība

VVDZ E-arhīva modernizēšana (skaits)

1

-

-

Nodrošināta datu izgūšana no Kadastra informācijas sistēmas

TIS, VVDZ un ILR papildinājumi datu saņemšanai no Kadastra informācijas sistēmas (skaits)

-

3

-

Automatizēta tiesu kompetencē esošo ziņu iekļaušana un aktualizēšana FPRIS un nodrošināta ārvalstnieku vienota meklēšana

TIS un ILR integrācija ar FPRIS (skaits)

2

-

-

Nodrošinātas normatīvo aktu prasības attiecībā uz datu un dokumentu glabāšanu

TIS arhivācijas moduļa pārbūve (skaits)

1

-

-

03.01.00 Tiesu administrēšana

13.

Tiesu telpu nomas maksas izdevumu segšana un tiesu telpu pilnveide

375 815

115 815

115 815

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Ar mūsdienu prasībām atbilstošām telpām nodrošinātas tiesas

Tiesas (skaits)

4

4

4

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

14.

Centralizētā arhīva izveide Jēkabpilī

208 295

40 755

40 755

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Nodrošināta tiesu (zemesgrāmatu) arhīvu izvietošana vienā objektā

Centralizēts arhīvs Zemgales rajona tiesā Jēkabpilī (skaits)

1

1

1

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

15.

Tieslietu akadēmijas izveide

-

-

289 276

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Nodrošināta Tieslietu akadēmijas darbība

Izveidotas amata vietas (skaits)

-

-

6

03.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

16.

Datu valsts inspekcijas nodarbināto mēnešalgu palielinājums

104 551

104 551

104 551

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Veikti personas datu aizsardzības uzraudzības un informēšanas pasākumi

Izstrādātās rekomendācijas/vadlīnijas (skaits)

3

4

5

Personas datu apstrādes pārbaudes (skaits)

1090

1150

1200

Organizēti izglītojoši pasākumi (semināri, konferences, darbnīcas) par personas datu aizsardzību (skaits)

6

7

8

 

Datu valsts inspekcijai labvēlīgo nolēmumu īpatsvars pret kopējo tiesas nolēmumu skaitu (%)

93,0

94,0

95,0

 

09.02.00 Fizisko personu datu aizsardzība

17.

Satversmes aizsardzības biroja darbības nodrošināšana (klasificēta informācija)

1 402 862

 

1 320 472

 

1 320 472

 

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

43.00.00 Satversmes aizsardzība

18.

Starpnozaru prioritārais pasākums (klasificēta informācija)

348 564

463 122

463 122

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

43.00.00 Satversmes aizsardzība

19.

Starpnozaru prioritārais pasākums (klasificēta informācija)

-

1 931 557

4 108 047

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

43.00.00 Satversmes aizsardzība

20.

Informācijas sistēmu pielāgojumi normatīvā regulējuma par diskvalificētajiem vadītājiem un  pārrobežu reorganizāciju ieviešanai

181 354

369 642

80 210

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Nodrošināta datu apmaiņa ar ES dalībvalstu reģistriem komercdarbības ierobežojumu jomā

Izstrādāts, ieviests risinājums un veikti tā pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits)

1

1

1

Nodrošināta datu apmaiņa ar ES dalībvalstu reģistriem pārrobežu reorganizācijas jomā

Izstrādāts, ieviests risinājums un veikti tā pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits)

-

1

1

Nodrošināta datu pieejamība par pārrobežu reorganizācijas dalībniekiem UR datu izplatīšanas servisos un informācijas tīmekļvietnē un nodrošināta reorganizācijas paziņojumu publicēšana UR tīmekļvietnē

Veikti pielāgojumi, uzturēšanas un pilnveidošanas darbi informācijas sistēmās (skaits)

1

1

1

06.01.00. Juridisko personu reģistrācija

21.

Piemaksa par darbu svētku dienās amatpersonām ar speciālajām dienesta pakāpēm

955 838

955 838

955 838

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Nodrošināta taisnīga atlīdzība

Dienas, par kurām veikta samaksa par darbu valsts svētku dienās (skaits)

15

15

15

04.01.00 Ieslodzījuma vietas

22.

Latvijas prezidentūra Eiropas Padomē 2023.gadā

139 930

-

-

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Stiprināt un popularizēt Latvijas lomu Eiropas Padomē. Akcentēt Latvijas mērķus tiesu darba organizēšanas jautājumos. Palīdzot popularizēt Nikosijas konvenciju, Latvija varētu kļūt par reģionālo līderi cīņā pret noziegumiem, kas saistīti ar kultūras vērtībām, un veicināt citas valstis parakstīt un ratificēt konvenciju

Noorganizēta konference (skaits)

1

-

-

Eiropas Padomes tieslietu ministru sesija Rīgā

Noorganizēta konference (skaits)

1

-

-

97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana

23.

Pabalstu un kompensāciju nodrošinājuma palielināšana par dienestu ārvalstīs kvalitatīvai Latvijas nacionālo drošības un ekonomisko interešu aizstāvībai

62 536

83 381

83 381

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku ārvalstīs nodrošināšana un stiprināšana

Amatpersonas, kurām tiek nodrošināti pabalsti un izdevumu kompensācijas par dienestu ārvalstīs (skaits)

2

2

2

97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana

24.

Sociālo garantiju diplomātiskā un konsulārā dienesta amatpersonu (darbinieku), valsts tiešās pārvaldes amatpersonu (darbinieku), karavīru, prokuroru un sakaru virsnieku, kuri uzturas ārvalstīs, laulātajiem palielināšana

3 612

4 815

4 815

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Pilnveidota sociālās aizsardzības sistēma un uzlabotas sociālās garantijas par personām, kuras uzturas attiecīgajā ārvalstī kā diplomātu (darbinieku) laulātie

Laulātie, par kuriem tiek veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (skaits)

2

2

2

97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana

25.

Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana

146 824

 

195 768

195 768

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                 2.punkts

Ārstniecības personu darba samaksas pieaugums

Ārstniecības personu darba samaksas pieaugums pret 2022. gadu (euro)

120

160

160

04.01.00 Ieslodzījuma vietas

26.

Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšanai, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību

2 232 646

2 976 861

2 976 861

MK 13.01.2023. sēdes protokols Nr.2 1.§                2.punkts

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

372 891

497 188

497 188

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

03.01.00 Tiesu administrēšana

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

60 491

80 655

80 655

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

03.03.00 Juridiskās palīdzības nodrošināšana

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

95 405

127 207

127 207

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

03.04.00 Tiesu ekspertīžu veikšana

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

28 156

37 541

37 541

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

03.07.00 Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrēšana

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

59 193

78 924

78 924

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

04.01.00 Ieslodzījuma vietas

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

162 217

216 289

216 289

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu  (%)

100

100

100

04.03.00 Probācijas īstenošana

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

517 630

690 173

690 173

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

06.01.00 Juridisko personu reģistrācija

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

113 584

151 445

151 445

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

06.03.00 Maksātnespējas procesa pārvaldība

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

410 911

547 881

547 881

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

07.00.00 Nekustamā īpašuma tiesību politikas īstenošana

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

52 439

69 919

69 919

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

09.01.00 Valsts valodas aizsardzība

Stiprināta iestāžu personāla kapacitāte

359 729

479 639

479 639

Attiecīgās mēnešalgas skalas minimuma nodrošināšana visiem valsts tiešās pārvaldes iestādēs nodarbinātajiem

Visiem nodarbinātajiem no 01.04.2023. mēnešalga nav zemāka par 2023. gada mēnešalgu skalas attiecīgās mēnešalgu grupas minimumu (%)

100

100

100

97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana

Kopā

15 743 904

19 610 968

22 514 729

-

Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi

Tieslietu ministrija 2023. gadam, salīdzinot ar 2022. gadu, ir veikusi šādas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā:

2023. gadā izveidotas jaunas budžeta programmas (apakšprogrammas):

  1. programma 48.00.00 “Tiesiskās un starpvalstu sadarbības pasākumu īstenošana”;
  2. apakšprogramma 62.07.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošana (2014-2020)”;
  3. apakšprogramma 63.20.00 “Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda (ESF) apgūšanai (2014-2020)”;
  4. apakšprogramma 70.15.00 “Citu ES politiku instrumentu projektu un pasākumu īstenošana (2021-2027)”;
  5. apakšprogramma 70.50.00 “Tehniskā palīdzība ERAF, ESF+, KF, TPF finansējuma apgūšanai (2021–2027)”;
  6. apakšprogramma 70.51.00 “Atmaksas valsts pamatbudžetā par Eiropas Savienības politiku instrumentu finansējumu (2021-2027)”;
  7. programma 74.00.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projektu un pasākumu īstenošana”;
  8. apakšprogramma 74.06.00 “Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) projekti un pasākumi”;
  9. apakšprogramma 74.50.00 “Tehniskā palīdzība Atveseļošanas un noturības mehānisma (ANM) apgūšanai”.