Politikas mērķis:
- nodrošināt tādas politikas veidošanu un īstenošanu izglītības, zinātnes, sporta, jaunatnes un valsts valodas jomā, kas nodrošina Latvijas iedzīvotāju - izglītotu, veselīgu, fiziski un garīgi attīstītu, kā arī patriotiski noskaņotu personību - ilgtspējīgu labklājības pieaugumu integrētā Latvijas sabiedrībā / Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumi Nr.528 “Izglītības un zinātnes ministrijas nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un tiesisku izglītību, veicot izglītības kvalitātes monitoringu un sniedzot atbalstu izglītības procesa īstenošanā / Ministru kabineta 2013.gada 23.aprīļa noteikumi Nr.225 “Izglītības kvalitātes valsts dienesta nolikums”;
- nodrošināt kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
|||||
Attīstības plānošanas dokumenti politikas un darbības rezultātu sasniegšanai (skaits) |
- |
7 (2018) |
7 (2021) |
|||||
Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5.un 6.līmenis) (%):
|
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
1) 4,3 2) 5,1 3) 3,8 (2015) |
1) 7 2) 8 3) 8 (2020) |
|||||
Bērnu un jauniešu, kas iesaistīti neformālās un interešu izglītības aktivitātēs, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
75 (2018) |
75 (2020) |
|||||
Izglītības iestāžu, kas iesaistītas izglītības kvalitātes monitoringā, īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
91 (2018) |
100 (2020) |
|||||
Novērtēto izglītības iestāžu vadītāju īpatsvars (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
16 (2018) |
100 (2020) |
|||||
Skolu nepabeigušo un izglītībā neiesaistīto iedzīvotāju īpatsvars vecuma grupā 18-24 gadi (%) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.‑2020.gadam |
8,6 (2018) |
10 (2020) |
|||||
Latvijas publiskās pārvaldes darbības efektivitāte pēc GRICS indeksa (%) |
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2014.-2020.gadam |
79 (2018) |
85 (2020) |
|||||
Valdības rīcības plāns |
3., 118., 157., 165. |
|||||||
|
|
|
2018.gads (izpilde) | 2019.gada plāns | 2020.gada plāns | 2021.gada plāns | 2022.gada plāns | |||
Ieguldījumi |
||||||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaitskopā, t.sk.: |
15 503 371 |
14 238 442 |
16 529 448 |
11 394 444 |
10 154 336 |
|||
349 |
356 |
351 |
351 |
306,5 |
||||
07.00.00 Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju uzturēšana un attīstība |
1 553 311 |
2 265 076 |
1 657 224 |
1 584 798 |
1 584 798 |
|||
- |
- |
- |
- |
- |
||||
16.00.00 Eiropas Savienības lietas un starptautiskā sadarbība |
1 902 806 |
1 925 845 |
405 845 |
405 845 |
405 845 |
|||
- |
- |
- |
- |
- |
||||
403 240 |
243 621 |
4 742 144 |
100 393 |
100 393 |
||||
1,1 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
1,5 |
||||
42.06.00 Valsts izglītības satura centra darbības nodrošināšana |
1 859 268 |
1982 181 |
1941 052 |
1933 952 |
1933 952 |
|||
89,7 |
93 |
93 |
93 |
93 |
||||
42.07.00 Izglītības kvalitātes valsts dienesta darbības nodrošināšana |
1 312 862 |
1 281 384 |
1 297 147 |
1 297 147 |
1 297 147 |
|||
53 |
58 |
56 |
56 |
56 |
||||
62.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) apgūšanai (2014-2020) |
1 406 525 |
1194 451 |
1 262 270 |
1 104 491 |
- |
|||
51 |
42 |
42 |
42 |
- |
||||
63.20.00 Tehniskā palīdzība Eiropas Sociālā fonda (ESF) apgūšanai (2014-2020) |
91 107 |
226 366 |
202 733 |
100 090 |
- |
|||
1 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
- |
||||
31 963 |
35 527 |
35 527 |
35 527 |
- |
||||
- |
- |
- |
- |
- |
||||
97.01.00 Ministrijas centrālā aparāta darbības nodrošināšana |
4 443 128 |
4 755 764 |
4 671 452 |
4 518 147 |
4 518 147 |
|||
153,2 |
159 |
156 |
156 |
156 |
||||
328 966 |
314 054 |
314 054 |
314 054 |
314 054 |
||||
- |
- |
- |
- |
- |
||||
99.00.00 Līdzekļu neparedzētiem gadījumiem izlietojums |
2 170 196 |
14 173 |
- |
- |
- |
|||
- |
- |
- |
- |
- |
||||
Citi ieguldījumi |
||||||||
Reģionālais birojs (skaits) |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
||||||||
Sistēmas un e-pakalpojumi (skaits) |
8 |
10 |
10 |
10 |
10 |
|||
Nodrošināta datu apmaiņa ar informācijas sistēmu turētājiem. (IZM noslēgto līgumu skaits ar citām institūcijām ) |
- |
83 |
105 |
113 |
113 |
|||
Nodrošināta Latvijas dalība starptautiskās institūcijās (skaits) |
- |
- |
6 |
6 |
6 |
|||
Nodrošināti Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku starpsvētku pasākumi (skaits) |
5 |
5 |
20 |
5 |
5 |
|||
Izvērtētas profesionālās izglītības programmas (skaits) |
- |
- |
520 |
520 |
520 |
|||
Sagatavotas centralizēto profesionālās kvalifikācijas eksāmenu programmas un saturs (skaits) |
59 |
59 |
59 |
70 |
100 |
|||
Nodrošināta valsts valodas prasmes pārbaude personām trīs valodas prasmes līmeņos / organizētas valsts valodas prasmes pārbaudes (skaits) |
4864/329 |
3 500/300 |
4 000/380 |
4 000/380 |
4 000/380 |
|||
Izglītības iestāžu un zinātnisko institūciju reģistri (skaits) / Vispārējās izglītības un profesionālās izglītības programmu licencēšana (skaits) / Izglītības kvalitātes novērtēšana (akreditācija) (skaits) |
833/2187/ 2827 |
833/1800/ 2000 |
805/1100/ 1900 |
805/1000/ 1900 |
805/1000/ 1900 |
|||
Iepriekš sodīto izglītības iestāžu vadītāju, pedagogu un citu personu izvērtēšana (skaits)/ Pedagogu privātprakses uzsākšanas sertificēšana (skaits) |
37/260 |
42/200 |
35/210 |
30/200 |
30/200 |
|||
Sertificēto psihologu īpatsvars (% no reģistrēto psihologu skaita) |
40 |
60 |
60 |
70 |
70 |
|||
Īstenoti izglītības uzraudzības pasākumi (personu iesniegumu izskatīšana un izglītības iestāžu, izglītības procesa pārbaudes) (skaits) |
1005 |
760 |
840 |
820 |
820 |
|||
Bērnu uzraudzības pakalpojuma sniedzēji (skaits) |
450 |
450 |
400 |
400 |
400 |
|||
Informācijas analīze un priekšlikumi izglītības kvalitātes paaugstināšanai (analītisko izpēšu/ ziņojumu skaits) |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
|||
Novērtētie izglītības iestāžu vadītāji (skaits) |
153 |
359 |
150 |
120 |
120 |
|||
Obligātā izglītības vecumā esošo bērnu uzskaite un kavējumu novēršanas monitorings (uzskaites biežums) |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|||
IZM pārziņā esošie ES fondu specifiskie atbalsta mērķi (SAM skaits) |
26 |
26 |
26 |
26 |
- |
|||
Kvalitātes rādītāji |
||||||||
Akreditētās izglītības iestādes un programmas (%) |
99 |
92 |
92 |
92 |
92 |
|||
Izglītības kvalitāte un atbilstība darba tirgus prasībām pēc EQAVET kvalitātes indikatoriem (%) |
70 |
80 |
85 |
85 |
85 |
|||
Bērnu skaita īpatsvars, kas iesaistīti pirmsskolas izglītībā vecumā no 4 gadiem līdz obligātās pamatizglītības (1.klase) sākšanas vecumam (%) |
96,3 |
94 |
95 |
95 |
95 |