Ministrijas darbības jomas:
Ministrijas galvenie pasākumi 2017.gadā:
- īstenot Valsts nodokļu politikas pamatnostādņu 2017.-2021.gadam pasākumu plānā noteiktos uzdevumus;
- virzīt Ministru kabinetam apstiprināšanai Ministru kabineta noteikumus darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” specifiskajiem atbalsta mērķiem un Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu uzraudzības komitejā apstiprināt projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” specifiskajiem atbalsta mērķiem un to pasākumiem 4 miljardu euro apmērā;
- veikt valsts nekustamo īpašumu optimizāciju, samazinot valsts īpašumā esošo nekustamo īpašumu skaitu, kas netiek izmantots valsts pārvaldes funkciju nodrošināšanai, un veicinot valsts īpašumā esošo nekustamo īpašumu stāvokļa uzlabošanos;
- nodrošināt patstāvīgu un sistemātisku valsts budžeta izdevumu pārskatīšanu ar mērķi optimizēt valsts budžeta izdevumus un izvērtēt to atbilstību attīstības plānošanas dokumentos noteiktajām prioritātēm un mērķiem;
- turpināt administratīvā sloga mazināšanas un klientu apkalpošanas uzlabošanas pasākumus, attīstot e-pakalpojumus un samazinot nodokļu saistību izpildei nepieciešamo laiku;
- apkarot organizēto noziedzību un samazināt tās ietekmi valsts ieņēmumu un muitas jomā, īstenojot ikgadējā Tiesībaizsardzības iestāžu rīcības plāna, lai aktivizētu cīņu pret akcīzes preču nelikumīgu apriti Latvijā, izstrādes un īstenošanas koordinēšanu;
- pilnveidot Valsts ieņēmumu dienesta (turpmāk – VID) elektronisko vidi atbilstoši jaunākajām informācijas tehnoloģijām, nodrošinot maksimālu elektronisku pakalpojumu pieejamību un elektronisku dokumentu apriti (maksājumu uzskaitē ieviests uzkrājuma princips, vienotais konts un optimizēti darbības procesi);
- palielināt kontroles un uzraudzības efektivitāti interaktīvajā vidē, izmantojot automatizētu sistēmu nelegālo azartspēļu mājaslapu vietņu bloķēšanai;
- nodrošināt aizņemšanos finanšu tirgos saskaņā ar Resursu piesaistīšanas pasākumu plānu vidējam termiņam;
- nodrošināt finansiāli efektīvu likviditātes vadību nestandarta finanšu tirgus apstākļos;
- modernizēt Valsts kases (turpmāk – VK) e-pakalpojumu pieejamību un lietojamību, integrējot www.latvija.lv autentifikācijas servisu VK e-pakalpojumu portālā;
- harmonizēt publiskā sektora finanšu pārskatu saturu ar starptautisko publiskā sektora grāmatvedības standartu pamatnostādnēm;
- veikt sagatavošanās priekšdarbus grāmatvedības uzskaites pakalpojuma sniegšanai centrālajām valsts iestādēm, nodrošinot finanšu pārskatu sagatavošanu atbilstoši vienotiem uzskaites pamatprincipiem, optimizējot finanšu, informācijas tehnoloģiju un cilvēkresursu izmantošanu;
- sagatavot fiskālās ilgtspējas ziņojumu analizējot valsts parādu nemainīgas politikas apstākļos;
- veikt ES fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda projektu iesniegumu atlasi, projektu ieviešanas uzraudzību, īstenot potenciālajiem un esošajiem finansējuma saņēmējiem (klientiem) atbalsta, skaidrojoša un izglītojoša rakstura pasākumus par ES fondu atbalsta saņemšanas jautājumiem, kā arī projektu ieviešanas kvalitātes uzlabošanu;
- īstenot pasākumus (apmācības, skaidrojumi u.c.) jaunā publisko iepirkumu regulējuma piemērošanai.
Finanšu ministrijas kopējo izdevumu izmaiņas no 2015. līdz 2019.gadam, euro
|
2015. gads (izpilde) |
2016. gada plāns |
2017. gada plāns |
2018. gada plāns |
2019. gada plāns * |
Vidējais amata vietu skaits gadā |
4 914 |
5 251 |
5 092 |
4 887 |
4 476 |
Tajā skaitā: |
|||||
Valsts pamatfunkciju īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
4 662 |
5 006 |
4 702 |
4 467 |
4 474 |
Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto un finansēto projektu un pasākumu īstenošana |
|||||
Vidējais amata vietu skaits gadā |
252 |
245 |
390 |
420 |
2 |
*Nav iekļautas iestāžu amata vietas, kuru finansējums atlīdzībai 2019.gadam tiks nodrošināts ES fondu (KF, ERAF, ESF) 2014.-2020.gada plānošanas perioda Tehniskās palīdzības projektu ietvaros, jo Tehniskās palīdzības projekti vēl nav apstiprināti
Nr.p.k. |
Pasākuma nosaukums |
Izdevumi, euro / |
Pamatojums |
||
Darbības apraksts |
|||||
Darbības rezultāts |
2017. gadā |
2018. gadā |
2019. gadā |
||
Rezultatīvais rādītājs |
|||||
Programmas/apakšprogrammas kods un nosaukums |
|||||
1. |
Valsts ieņēmumu dienesta profesionālāko paaugstināta riska struktūrvienību ierēdņu un darbinieku motivēšana |
1 800 000 |
1 800 000 |
1 800 000 |
MK 16.08.2016. prot. Nr.40 59.§ 2.punkts |
Palielināt atlīdzību Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem |
|||||
Valsts ieņēmumu dienesta darbības efektivitātes paaugstināšana |
|||||
Viena iekasētā euro izmaksas (euro)* |
0,0130 |
0,0127 |
0,0112 |
||
33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana |
|||||
2. |
Valsts ieņēmumu dienesta atalgojuma sistēmas pilnveidošana |
1 769 591 |
1 769 591 |
1 769 591 |
MK 18.08.2016. prot. Nr.41 5.§ 23.punkts |
Palielināt atlīdzību Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem |
|||||
Samazinās personāla mainība |
|||||
Personāla mainības koeficients |
8,5 |
7,5 |
7,2 |
||
33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana |
|||||
3. |
Valsts ieņēmumu dienesta kapacitātes stiprināšana |
1 300 000 |
1 300 000 |
1 300 000 |
MK 18.08.2016. prot. Nr.41 5.§ 15.punkts |
Palielināt atlīdzību Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem |
|||||
Valsts ieņēmumu dienesta darbības efektivitātes paaugstināšana |
|||||
Viena iekasētā euro izmaksas, (euro)* |
0,0130 |
0,0127 |
0,0112 |
||
33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana |
|||||
4. |
Zemāko mēneša darba algu izlīdzināšana ar 2017.gada 1.janvāri |
304 914 |
304 914 |
304 914 |
MK 18.08.2016. prot. Nr.41 5.§ 22.punkts |
Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekiem |
284 444 |
284 444 |
284 444 |
||
33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana |
|||||
Valsts kases darbiniekiem |
3 026 |
3 026 |
3 026 |
||
31.01.00 Budžeta izpilde |
|||||
Iepirkuma uzraudzības biroja darbiniekiem |
1 246 |
1 246 |
1 246 |
||
32.00.00 Iepirkumu uzraudzības birojs |
|||||
Centrālās finanšu un līgumu aģentūras darbiniekiem |
9 968 |
9 968 |
9 968 |
||
38.01.00 Eiropas Savienības pirmsstrukturālo, strukturālo un citu finanšu instrumentu koordinācija |
|||||
Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas darbiniekiem |
178 |
178 |
178 |
||
39.02.00 Izložu un azartspēļu organizēšanas un norises uzraudzība |
|||||
Finanšu ministrijas centrālā aparāta darbiniekiem |
6 052 |
6 052 |
6 052 |
||
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
5. |
Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu ietvaros izveidoto informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sistēmu uzturēšana |
170 081 |
176 635 |
216 752 |
MK 18.08.2016. prot. Nr.41 2.§ 2.punkts |
Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes preču pārvietošanas un kontroles sistēmas (EMCS) un Elektroniskās muitas datu apstrādes sistēmas (EMDAS) uzturēšana |
158 129 |
164 683 |
204 800 |
||
Veikta EMCS uzturēšana atbilstoši Eiropas Komisijas un nacionālajām prasībām, nodrošinot atbilstošo e-pakalpojumu pieejamību komersantiem |
|||||
EMCS pieejamība lietotājiem (%) |
99,2 |
99,2 |
99,2 |
||
Veikta Elektroniskās muitas datu apstrādes sistēmas (EMDAS) uzturēšana atbilstoši Eiropas Komisijas un nacionālajām prasībām, nodrošinot atbilstošo e-pakalpojumu pieejamību komersantiem |
|||||
EMDAS pieejamība lietotājiem (%) |
99,0 |
99,0 |
99,0 |
||
33.00.00 Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana |
|||||
Iepirkumu uzraudzības biroja Publikācijas vadības sistēmai (PVS) uzturēšana |
11 952 |
11 952 |
11 952 |
||
Nodrošināta nepārtraukta darbība Publikāciju vadības sistēmas modulim "VRAA EIS e-konkursu apakšsistēmas integrēšanai" un EDUS saskarnei, kas veic datu apmaiņu, izmantojot Dokumentu integrācijas vidi (DIV) |
|||||
Sistēmu darbības nepārtrauktības jeb pieejamības koeficients (%) |
98,0 |
98,0 |
98,0 |
||
32.00.00 Iepirkumu uzraudzības birojs |
|||||
6. |
Valsts vārdā galvoto ārstniecības iestāžu saistību pārņemšana |
- |
- |
1 575 385 |
MK 18.08.2016. prot. Nr.41, 3.§, 7.punkts |
31.02.00 Valsts parāda vadība |
|||||
7. |
Atašeja darbības nodrošināšana OECD |
62 139 |
48 701 |
48 701 |
MK 18.08.2016. prot. Nr.41, 4.§, 11.3.punkts |
97.00.00 Nozaru vadība un politikas plānošana |
|||||
Kopā |
5 406 725 |
5 399 841 |
7 015 343 |
- |
* Viena iekasētā euro izmaksu rādītājs šeit ir aprēķināts kā attiecība: VID pamatbudžeta programmas 33.00.00 “Valsts ieņēmumu un muitas politikas nodrošināšana” izdevumi, kas koriģēti ar akcīzes marku iegādes izdevumiem, pret VID administrētiem kopbudžeta ieņēmumiem
Budžeta programmu (apakšprogrammu) paskaidrojumi
Finanšu ministrija 2017.gadam, salīdzinot ar 2016.gadu, ir veikusi šādas izmaiņas budžeta programmu (apakšprogrammu) struktūrā:
- izslēgta apakšprogramma 41.05.00 “Kompensācijas reabilitētajiem pilsoņiem”;
- izslēgta apakšprogramma 41.09.00 “Fiziskajām un juridiskajām personām nodarīto zaudējumu atlīdzināšana”;
- izslēgta apakšprogramma 61.06.00 “Kohēzijas fonda (KF) finansētie pašvaldību un atklāto konkursu projekti (2007–2013)”;
- izslēgta apakšprogramma 62.02.00 “Atmaksa valsts pamatbudžetā par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansējumu (2007–2013)”;
- izslēgta apakšprogramma 62.06.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2007–2013)”;
- izslēgta apakšprogramma 63.02.00 “Atmaksas valsts pamatbudžetā par Eiropas Sociālā fonda (ESF) finansējumu (2007–2013)”;
- izslēgta apakšprogramma 70.02.00 “Atmaksas valsts pamatbudžetā par ERAF, ESF, KF, finansējumu (2007–2013)”;
- izveidota jauna apakšprogramma 38.02.00 “Eiropas savienības sadarbības projektu un pasākumu īstenošana”;
- izveidota jauna apakšprogramma 63.07.00 “Eiropas Sociālā fonda (ESF) avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2014–2020)“.