Politikas mērķis:
- nodrošināt iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus, kuru tarifi (cenas) atbilst ekonomiski pamatotām izmaksām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs /likums “Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”
- nodrošināt sabiedrisko pakalpojumu pieejamību, infrastruktūras pieejamību sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vidū visās regulējamās nozarēs, sabiedrisko pakalpojumu tarifu/cenu atbilstību to ekonomiskajai vērtībai, kā arī sekmēt konkurenci, caurspīdību, pārskatāmību un informācijas pieejamību. /Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas stratēģija
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība (2019) |
Plānotā vērtība (2023) |
Tirgus koncentrācijas līmenis (Herfindāla-Hiršmana (HHI) indeksi)1 |
Regulatora darbības stratēģija 2019. – 2023. gadam |
- |
- |
Elektroenerģijas tirdzniecība |
0,444 |
0,420 |
|
Dabasgāzes tirdzniecība |
0,599 |
0,530 |
|
Elektroniskie sakari |
0,167 |
0,165 |
|
Pasts |
0,224 |
0,200 |
|
Valdības rīcības plāns |
20.1., 20.2., 29.1. 36.1.,36.2.,36.3., 94.1. |
|
2019. gads (izpilde) |
2020. gada plāns |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
5 365 671 |
5 548 155 |
5 599 814 |
5 548 155 |
5 548 155 |
121 |
123 |
122 |
122 |
122 |
|
5 365 671 |
5 548 155 |
5 599 814 |
5 548 155 |
5 548 155 |
|
121 |
123 |
122 |
122 |
122 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Regulējamie sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji regulējamās nozarēs (skaits) |
618 |
646 |
6042 |
604 |
604 |
Apsekoto regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju īpatsvars regulējamās nozarēs (%) |
23,9 |
24,5 |
26,2 |
26,2 |
26,2 |
Regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju, kuriem veikti kvalitātes mērījumi elektronisko sakaru un enerģētikas nozarēs, īpatsvars (%) |
8,4 |
7,7 |
8,3 |
8,3 |
8,3 |
Dalība starptautiskajos pasākumos un sanāksmēs (skaits) |
209 |
205 |
180 |
180 |
180 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Regulējamo komersantu novērtējums par Regulatora darbu (ar “+”pozitīvs vērtējums, ar “-“ negatīvs vērtējums, veicot komersantu aptauju) (indekss) |
26 |
27 |
27 |
27 |
27 |
Iedzīvotāju novērtējums par Regulatora darbu (ar “+”pozitīvs vērtējums, ar “-“ negatīvs vērtējums, veicot iedzīvotāju aptauju) (indekss) |
-2 |
-1 |
0 |
1 |
1 |
Piezīmes.
1Raksturo gan lietotāju iespējas izvēlēties pakalpojumu sniedzēju, gan savstarpējās konkurences samēru starp pakalpojumu sniedzējiem jeb tirgus varu. HHI indeksu aprēķina, summējot katra tirgus esoša regulējamā komersanta tirgus daļu kāpinātu kvadrātā.
2Samazinātas rādītāja vērtības 2021. – 2023. gadam, jo samazinās Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas regulējamo siltumenerģijas ražošanas, pārvades pakalpojumu sniedzēju un elektronisko sakaru sniedzēju komersantu skaits.