- Finanšu ministrija nodrošina ar drošu elektronisku parakstu parakstītu elektronisko dokumentu saņemšanu un izskatīšanu. Ērtākai un ātrākai informācijas apmaiņai un pakalpojumu saņemšanai iesakām izmantot elektroniskos saziņas līdzekļus. Elektronisko dokumentu aprite notiek atbilstoši Oficiālās elektroniskās adreses likumam un saskaņā ar Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumu Nr.473 “Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām” prasībām.
Elektronisko dokumentu iesniegšana Finanšu ministrijā
- 1.Elektronisko dokumentu var iesniegt:
- 1.1. ar Eiropas Savienībā (tai skaitā Latvijā) atzītu drošu elektronisko parakstu parakstītu dokumentu nosūtot uz Finanšu ministrijas oficiālo e-adresi.
- Vēršam uzmanību, ka e-adrese nodrošina drošu komunikāciju atbilstoši ierobežotas pieejamības informācijas statusam, atšķirībā no e-pasta nešifrētas sarakstes, tāpēc lūdzam saziņai (īpaši personas datus vai komercnoslēpumu saturošas informācijas apritei) primāri izvēlēties e-adresi!
- 1.2. ja nav pieejama e-adrese, nosūtot to pa elektronisko pastu uz Finanšu ministrijas oficiālo elektroniskā pasta adresi pasts@fm.gov.lv pievienoto datu kopējais pieļaujamais lielums – 25 megabaiti);
- 1.3.izmantojot kopnes USB interfeisa zibatmiņas ierīces, kompaktdiskus (CD-R vai CD-RW) vai DVD-R diskus un iesniedzot tos Finanšu ministrijā (Smilšu ielā 1, Rīgā).
Elektronisko dokumentu reģistrēšana un izskatīšana
- Finanšu ministrijas atbildīgā amatpersona pārbauda paraksta piesaisti parakstītājam un to, vai ir iespējams saņemto elektronisko dokumentu izlasīt. Pēc pārbaudes dokumentu reģistrē un nosūta dokumenta iesniedzējam elektroniskā pasta paziņojumu par dokumenta saņemšanu uz norādīto elektroniskā pasta adresi.
- Finanšu ministrija izskata iesniegto elektronisko dokumentu un nosūta atbildi saskaņā ar Iesniegumu likumā un Juridiskā spēka likumā noteikto. Atbildi Finanšu ministrija sniedz dokumenta iesniedzēja norādītajā veidā (rakstiski vai elektroniski) vai pēc savas izvēles, ja iesniedzējs atbildes sniegšanas veidu nav norādījis.
- Ja adresāts savā iesniegumā ir norādījis tikai deklarēto dzīves vietas adresi, tad uz deklarēto dzīves vietas adresi tiek nosūtīta apliecināta elektroniski parakstīta dokumenta kopija.
Personīgi dokumentus var iesniegt Finanšu ministrijā, Rīgā, Smilšu ielā 1, pasta kastītē pie apsardzes posteņa vai iepriekš piezvanot Finanšu ministrijas Dokumentu pārvaldības departamentam pa tāIruni +371 67095689 vai +371 67095578 darba laikā.
Mutvārdu iesniegumi un sūdzības
Mutvārdu iesniegumus un sūdzības pieņem un rakstveidā noformē Finanšu ministrijas Dokumentu pārvaldības departamenta darbinieki. Pirms mutvārdu iesnieguma iesniegšanas lūgums sazināties ar Finanšu ministrijas Dokumentu pārvaldības departamentu iepriekš piezvanot pa tālruni +371 67095689 vai +371 67095578 darba laikā.
Iestādes sagatavota atbilde uz privātpersonas iesniegumu tiek nosūtīta uz norādīto adresi, Iesniegumu likumā noteiktajā termiņā (ne vēlāk kā viena mēneša laikā no iesnieguma saņemšanas, ja likumā nav noteikts citādi).
Finanšu ministrija iesniegumus, kas nosūtīti uz ministrijas oficiālo e-pasta adresi pasts@fm.gov.lv, neizskata:
- ja iesniegumam nav norādīts iesnieguma iesniedzējs (fiziskai personai - vārds, uzvārds; juridiskai personai - nosaukums, juridiskā adrese);
- iesnieguma saturs ir klaji aizskarošs un izaicinošs;
- iesnieguma teksts nav objektīvi saprotams;
- iesnieguma saturs ir komercpiedāvājums, pārdošanas reklāma (izņemot publiskā iepirkuma ietvaros saņemts piedāvājums).