Politikas mērķis:
- paaugstināt vispārējās izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi / Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.‑2027. gadam1
- nodrošināt valsts budžeta dotāciju pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām akreditētās privātās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestādēs / 2020. gada 25. augusta MK noteikumi Nr. 538 “Kārtība, kādā valsts finansē darba samaksu pedagogiem privātajās izglītības iestādēs”
- nodrošināt vispārējās izglītības iestāžu 1., 2., 3. un 4. klases izglītojamiem ēdināšanu / 2019. gada 10. decembra MK noteikumi Nr. 614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai”
- nodrošināt izglītojamo ar speciālām vajadzībām integrāciju vispārējās izglītības iestādēs, nodrošinot pārvietošanās atbalstu un atbalstu pašaprūpei / MK 2012. gada 9. oktobra noteikumi Nr. 695 “Kārtība, kādā piešķir un finansē asistenta pakalpojumu izglītības iestādē”
Politikas rezultatīvie rādītāji |
Attīstības plānošanas dokumenti vai normatīvie akti |
Faktiskā vērtība |
Plānotā vērtība |
Pedagogi, kas iesaistīti profesionālās pilnveides aktivitātēs (skaits) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.‑2027. gadam 1 |
12 939 (2019) |
13 000 (2021) |
Atbalsts vispārējās izglītības iestādēm - valsts ģimnāzijām un speciālās izglītības attīstības centriem - reģionālās metodiskās funkcijas īstenošanā (iestāžu skaits) |
Izglītības attīstības pamatnostādnes 2021.‑2027. gadam1 |
40 (2018) |
42 (2021) |
Valsts atbalsts pašvaldībām vispārējās izglītības iestāžu skolēnu ēdināšanai (klašu grupu skaits) |
2019. gada 10. decembra MK noteikumi Nr.614 “Kārtība, kādā aprēķina, piešķir un izlieto valsts budžetā paredzētos līdzekļus izglītojamo ēdināšanai” |
4 (2019) |
4 (2021) |
Bērnu un jauniešu ar speciālām vajadzībām īpatsvars, kas mācās vispārizglītojošajās mācību iestādēs un programmās, no kopējā šādu bērnu un jauniešu skaita (%) [177] |
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.‑2027. gadam |
63 (2019) |
69 (2021) |
18–24 gadus veci iedzīvotāji, kuriem nav vidējās izglītības un kuri neturpina mācības (%) [176] |
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2021.‑2027. gadam |
8,3 (2018) |
5 (2027) |
Valdības rīcības plāns |
118., 122., 126., 127. |
|
2019. gads |
2020. gada plāns |
2021. gada plāns |
2022. gada plāns |
2023. gada plāns |
Ieguldījumi |
|||||
Izdevumi kopā, euro, t.sk.: Vidējais amata vietu skaits kopā, t.sk.: |
34 133 341 |
28 228 261 |
30 521 859 |
29 788 129 |
29 788 129 |
30 |
31,9 |
30,8 |
30,8 |
30,8 |
|
620 456 |
623 686 |
638 137 |
644 905 |
644 905 |
|
28 |
29,9 |
29,8 |
29,8 |
29,8 |
|
8 963 153 |
9 952 392 |
11 852 196 |
12 203 316 |
12 203 316 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
01.07.00 Dotācija brīvpusdienu nodrošināšanai 1., 2., 3., un 4. klases izglītojamiem |
17 441 434 |
9 840 708 |
9 840 708 |
9 840 708 |
9 840 708 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
191 653 |
264 474 |
234 174 |
236 556 |
236 556 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
1 232 888 |
1 745 316 |
1 245 316 |
1 245 316 |
1 245 316 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
4 585 379 |
4 585 452 |
5 679 452 |
4 585 452 |
4 585 452 |
|
- |
- |
- |
- |
- |
|
01.15.00 Sociālā atbalsta programma vispārējās izglītības pedagogiem |
79 970 |
184 343 |
- |
- |
- |
- |
1 |
- |
- |
- |
|
1 018 408 |
1 031 890 |
1 031 876 |
1 031 876 |
1 031 876 |
|
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Raksturojošākie darbības rezultatīvie rādītāji |
|||||
Valsts budžeta finansējuma apmērs uz vienu izglītojamo mācību līdzekļu, t.sk. digitālā formātā, iegādei (euro) |
18,4 |
18,3 |
22,4 |
18,3 |
18,3 |
Pedagogi, kuri paaugstinājuši profesionālo kompetenci (skaits) |
6 329 |
9 500 |
8 000 |
8 000 |
8 000 |
Izglītojamo skaits privātajās izglītības iestādēs (skaits) |
9 766 |
10 882 |
12 360 |
12 360 |
12 360 |
Izglītojamie, kuriem nodrošinātas brīvpusdienas (skaits) |
75 858 |
76 890 |
79 640 |
83 524 |
86 335 |
Izglītojamie, kuriem nodrošināts finansējums asistenta pakalpojuma saņemšanai izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām, kuri integrēti vispārējās izglītības iestādēs (skaits) |
272 |
300 |
300 |
300 |
300 |
Kvalitātes rādītāji |
|||||
Skolēni ar augstiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 5. un 6. līmenis) (%):
Skolēni ar zemiem mācību rezultātiem (skolēni 15 gadu vecumā; PISA 1. un zemāks līmenis) (%):
|
(2018)
1) 4,8 2) 8,5 3) 3,75
1) 22,4 2) 17,3 3) 18,5 |
(2020)
1) 7 2) 8 3) 8
1) 13 2) 15 3) 10 |
- |
|
(2023)
1) 6 2) 9 3) 5
1) 20 2) 16 3) 17 |
Piezīmes.
1Mērķis un rādītāji ir iekļauti politikas plānošanas dokumentā, kas vēl nav apstiprināts.