Finanšu ministrijas Komercdarbības atbalsta kontroles departamenta stratēģija "Nacionālās komercdarbības atbalsta kontroles politika 2025.-2027.gadam" izstrādāta ar mērķi nodrošināt, lai tiktu sniegts profesionāls viedoklis un metodoloģiskais atbalsts komercdarbības atbalsta pasākumu izstrādātājiem, interešu pārstāvniecība Eiropas Savienības komercdarbības atbalsta kontroles politikas izstrādes laikā, kā arī veicināta valsts un pašvaldību institūciju, kā arī citu komercdarbības atbalsta kontroles pasākumu īstenošanā iesaistīto pušu izpratne par komercdarbības atbalsta kontroles jautājumiem.

Nacionālās komercdarbības atbalsta kontroles politikas stratēģiskie virzieni 2025. - 2027. gadam:

  1. Nodrošināt profesionāla viedokļa sniegšanu par Latvijā plānotajiem atbalsta pasākumiem, lai tie atbilstu Līguma par Eiropas Savienības darbību prasībām komercdarbības atbalsta kontroles jomā, kā arī atbalsta sniedzēju informēšanu par esošajām izmaiņām komercdarbības atbalsta kontroles regulējumā.
  2. Nodrošināt nacionālā regulējuma komercdarbības atbalsta kontroles jomā atbilstību Eiropas Savienības tiesību aktiem.
  3. Nodrošināt informācijas pieejamību par Latvijā sniegto komercdarbības atbalstu, kā arī samazināt administratīvo slogu gan atbalsta pretendentiem, gan atbalsta sniedzējiem.
  4. Nodrošināt komercdarbības atbalsta pasākumu plānotāju, ieviesēju un finansējuma saņēmēju profesionālo zināšanu pilnveidošanu, lai novērstu nelikumīga komercdarbības atbalsta sniegšanas un saņemšanas risku. 
  5. Nodrošināt de minimis atbalsta uzskaites sistēmas uzturēšanu un tās pilnveidi. 

Stratēģijas ieviešanas rezultātā tiks nodrošināts, ka:

  • Latvijā ieviestie komercdarbības atbalsta pasākumi atbilst komercdarbības atbalsta kontroles jomu reglamentējošo normu prasībām;
  • Nacionālie normatīvie akti komercdarbības atbalsta kontroles jomā ir izstrādāti atbilstoši Eiropas Savienības regulējumam;
  • Pausts nacionāli saskaņots Latvijas viedoklis par Eiropas Komisijas izstrādātajiem dokumentu projektiem komercdarbības atbalsta jomā;
  • Informācija par Latvijā sniegto komercdarbības atbalstu ir pieejama sabiedrībai;
  • Tiek samazināts administratīvais slogs potenciālajiem atbalsta saņēmējiem, piesakoties de minimis atbalsta saņemšanai, kā arī atbalsta sniedzējiem;
  • Paaugstināta komercdarbības atbalsta pasākumu plānotāju un  ieviesēju kompetence komercdarbības atbalsta kontroles jautājumos.