Apakšprogrammas mērķis:

īstenot valsts pārvaldes funkcijas veselības nozares uzraudzībā un kontrolē, lai nodrošinātu nozari regulējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu un izpildi.

Galvenās aktivitātes:

  1. nodrošināt ārstniecības iestāžu kontroli;
  2. nodrošināt veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes kontroli;
  3. nodrošināt ārstniecības iestāžu, ārstniecības personu un ārstniecības atbalsta personu reģistra uzturēšanu;
  4. nodrošināt farmaceitiskās darbības uzņēmumu un zāļu aprites kontroli;
  5. nodrošināt paaugstināta riska objektu kontroli;
  6. nodrošināt kontroli ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu tirdzniecības, kosmētikas līdzekļu drošuma jomā, kā arī tabakas izstrādājumu, augu smēķēšanas produktu, elektronisko cigarešu un to šķidrumu uzraudzības jomā;
  7. nodrošināt medicīnisko ierīču izplatīšanas un lietošanas (ekspluatācijas) kontroli.

Apakšprogrammas izpildītājs: Veselības inspekcija.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam

 

2021. gads (izpilde)

2022. gada plāns

2023. gada plāns

2024. gada prognoze

2025. gada prognoze

Nodrošināta veselības aprūpes valsts uzraudzība

Veiktas ārstniecības iestāžu kontroles (skaits)

1 072

490

 

490

500

500

Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā veselības jomā (sirds un asinsvadu, onkoloģijas, perinatālā un neonatālā perioda aprūpes un garīgās veselības jomā) (skaits)

5

4

4

4

2

Izskatīti iesniegumi un veiktas veselības aprūpes kvalitātes un darbspējas ekspertīzes/ pārbaudes un sniegti atzinumi (skaits)1

695

520

520

520

520

Nodrošināta valsts uzraudzība farmācijas jomā

Veikta farmaceitiskās darbības uzņēmumu kontrole atbilstoši uzraudzības programmā attiecīgam gadam apstiprināta­jam biežumam un apjomam (skaits)

503

330

330

330

330

Veiktas tematiskās/auditveida pārbaudes prioritārā jomā (narkotisko/psihotropo zāļu/vielu, recepšu zāļu aprite u.c) (skaits)

2

2

2

2

2

Reģistrēto zāļu kvalitātes laboratoriskā monitoringa ietvaros pārbaudītas zāles (skaits) 2

40

40

-

-

-

Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska objektos – jaunatvērtās aptiekās/ aptiekas filiālēs un aptiekās, kuras pārreģistrēja licenci sakarā ar aptiekas telpu maiņu (pārvietošana) (skaits) 3

-

-

1

1

1

Izskatīto ziņojumu zāļu dro­šības ātrās brīdinā­šanas (Rapid Alert) sistēmas funkcionē­šanai īpatsvars (%)

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Nodrošināta paaugstināta riska objektu uzraudzība

Inspekciju ar ievēro­tām normatīvo aktu prasībām īpatsvars (%)

61

50,0

50,0

50,0

50,0

Iedzīvotāju īpatsvars, kuri saņem drošu un kvalitatīvu dzeramo ūdeni (%)

90

80,0

80,0

80,0

80,0

Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko produktu un kosmētikas līdzekļu tirgus uzraudzība. Nodrošināta ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu, elektronisko cigarešu uzraudzība

Veikta normatīvo aktu prasību izpildes pārbaude uzņēmumos, kas nodarbojas ar ķīmisko vielu, ķīmisko maisījumu, kosmētikas līdzekļu, tabakas izstrādājumu un elektronisko cigarešu izvietošanu Latvijas tirgū (skaits)

194

340

340

340

340

Prasībām atbilstošo kontrolēto ķīmisko vielu un ķīmisko maisījumu īpatsvars (%)

28

50,0

50,0

50,0

50,0

Prasībām atbilstošo kontrolēto kosmētikas līdzekļu īpatsvars (%)

48

55,0

55,0

55,0

55,0

Nodrošināta medicīnisko ierīču uzraudzība. Nodrošināta medicīnisko ierīču ekspluatācijas un tirgus uzraudzība

Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas vidēja un augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces A un B, ārstniecības iestādēs (skaits)

7

30

30

30

35

Veiktas pārbaudes, kurās tiek pārbaudītas zema, vidēja un augsta riska (I, II a, IIb, III klases) medicīniskās ierīces un in vitro diagnostikas medicīnas ierīces, tirgus uzraudzībā (skaits)

39

70

70

70

100

Veiktas tematiskās pārbaudes augsta riska II a, IIb, III klases medicīniskām ierīcēm un in vitro diagnostikas medicīnas ierīču C un D uzturēšanā un lietošanā/vienreizlietojamo ierīču lietošanā (skaits)

1

1

1

1

2

Piezīmes.

1 Rādītājs ietver iesniegumu skaita izvērtējumu, tai skaitā Ārstniecības riska fonda ietvaros.

2 Ar 2023. gadu rādītājs tiek svītrots, jo lielākā daļa darba apjoma iestādē tiek veikta, lai nodrošinātu, ka aptiekas sniedz kvalitatīvu farmaceitisko aprūpi, un reģistrēto zāļu kvalitātes monitorings neataino precīzu darba apjomu iestādes budžeta ietvaros, ko iestāde veic, lai nodrošinātu kvalitatīvu farmaceitiskās aprūpes saņemšanu iedzīvotājiem.

3 Rādītāju uzsāk plānot ar 2023. gadu. Jaunatvērtās aptiekas, vai aptiekas, kuras maina farmaceitiskās darbības vietu, ir augsta riska objekti, tāpēc nepieciešams novērst riskus un pārliecināties par aptiekas atbilstību normatīvajiem aktiem par aptieku darbības noteikumiem un zāļu izplatīšanas un kvalitātes kontroles kārtību. Atbilstoši MK 19.10.2011. noteikumu Nr.800 “Farmaceitiskās darbības licencēšanas kārtība” 47. punktam Veselības inspekcijai jāpārbauda licencētās aptiekas triju līdz sešu mēnešu laikā pēc licencētās aptiekas darbības uzsākšanas vai licences pārreģistrēšanas. Nereti tieši šīs aptiekas uzreiz pēc licences saņemšanas pārtrauc darbu un neveic farmaceitisko aprūpi, un tajā pašā laikā, liedzot citiem komersantiem atvērt aptieku šajā teritorijā, tādējādi liedzot iedzīvotājiem saņemt tiem nepieciešamās zāles.

Finansiālie rādītāji no 2021. līdz 2025. gadam

 

2021. gads (izpilde)

2022. gada plāns

2023. gada plāns

2024. gada plāns

2025. gada plāns

Kopējie izdevumi, euro

5 655 870

5 935 968

6 379 116

6 411 095

6 411 095

Kopējo izdevumu izmaiņas, euro (+/-) pret iepriekšējo gadu

×

280 098

443 148

31 979

-

Kopējie izdevumi, % (+/-) pret iepriekšējo gadu

×

5,0

7,5

0,5

-

Atlīdzība, euro

4 773 384

5 017 499

5 342 599

5 428 359

5 428 359

Vidējais amata vietu skaits gadā vietas1

232

232

232

232

232

Vidējā atlīdzība amata vietai (mēnesī), euro

1 712,3

1 798

1 914,8

1 945,6

1 945,6

Kopējā atlīdzība gadā par ārštata darbinieku un uz līgumattiecību pamata nodarbināto, kas nav amatu sarakstā, sniegtajiem pakalpojumiem, euro

6 303

11 865

 

11 865

 

11 865

11 865

Izmaiņas izdevumos, salīdzinot 2023. gada plānu ar 2022. gada plānu

Euro

Pasākums

Samazinājums

Palielinājums

Izmaiņas

Izdevumi - kopā

-

443 148

443 148

t. sk.:

Prioritāri pasākumi

-

261 960

261 960

Palielināti izdevumi, lai nodrošinātu prioritārā pasākuma “Valsts nekustamo īpašumu nomas maksas un apsaimniekošanas izdevumu pieauguma segšana (horizontāli)” īstenošanu (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts)

-

4 695

4 695

Palielināti izdevumi, lai no 01.04.2023. nodrošinātu starpnozaru prioritārā pasākuma “Valsts pārvaldes kapacitātes stiprināšana, nodrošinot stratēģiski svarīgo amata grupu atlīdzību” īstenošanu (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts)

-

46 339

46 339

Palielināti izdevumi, lai no 01.04.2023. nodrošinātu starpnozaru prioritārā pasākuma “Ārstniecības personu darba samaksas pieauguma nodrošināšana” īstenošanu (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 2. punkts)

-

210 926

210 926

Vienreizēji pasākumi

-

53 781

53 781

Palielināti izdevumi daļējai izdevumu pieauguma energoresursu kompensēšanai (MK 13.01.2023. sēdes prot. Nr.2 1.§ 6.punkts)

-

53 781

53 781

Citas izmaiņas

-

127 407

127 407

Izdevumu palielinājums, lai nodrošinātu dzeramā ūdens monitoringa un peldūdens monitoringa ietvaros noņemto paraugu laboratorisko izmeklēšanu Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskajā institūtā “BIOR”, pārdalot finansējumu no Zemkopības ministrijas valsts budžeta apakšprogrammas 20.02.00 “Riska zinātniskā novērtēšana un references laboratorijas funkciju veikšana dzīvnieku veselības, pārtikas un dzīvnieku barības jomā” (MK 20.09.2022. sēdes prot. Nr.48 27.§ 3. punkts)

-

324

324

Palielināti ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumi un atbilstošie izdevumi Veselības inspekcijai saistībā ar to, ka ar 2022. gada 11. janvāri ir stājies spēkā Veselības inspekcijas jaunais maksas pakalpojumu cenrādis (MK 2022. gada 11. janvāra noteikumi Nr. 24 “Veselības inspekcijas maksas pakalpojumu cenrādis” (MK 11.01.2022. sēdes prot. Nr.2 36.§)

-

127 083

127 083