Birokrātijas mazināšana Eiropas Savienības (ES) fondu finansējuma iegūšanai un izmantošanai ir viena no Finanšu ministrijas kā politikas veidotājas ES fondu ieviešanā 2025. gada prioritātēm un ir saskaņā ar “valdības uzrāviena 4x4” prioritātēm 2025. gadam: samazināta birokrātija ES fondu finansējuma iegūšanai un izmantošanai par 25%.

Līdz 2025. gada maijam ir apkopoti jau vairāk nekā 400 priekšlikumi no nozaru ministrijām, pašvaldībām, uzņēmēju organizācijām un sociālajiem partneriem, un tiek īstenots izstrādātais rīcības plāns administratīvā sloga mazināšanai ES fondu projektu ieviešanā. Saņemtie priekšlikumi ir sagrupēti astoņās prioritārās jomās, kurās tiek veikti dažāda līmeņa un veida uzdevumi administratīvā sloga mazināšanai.

Kā augstas prioritātes jomas ar visvairāk saņemtajiem priekšlikumiem rīcības plānā atzīmētas:

  • projektu atlases vienkāršošana;
  • projektu pārbaudes un uzraudzības efektivizēšana;
  • iepirkumu jautājumi;
  • nacionālā līmeņa prasību izvērtēšanu, atsakoties no tām, kas pārsniedz ES regulējuma noteiktās, tā mazinot administratīvo slogu un atskaišu apjomu.

Darbs pie rīcības plāna īstenošanas turpinās – visus plānotos uzdevumus paredzēts pabeigt līdz 2025. gada jūnija beigām, un par paveikto Finanšu ministrija sniegs pārskatu valdībā. Veiktie ES fondu vienkāršošanas pasākumi palīdz virzīties uz valdības noteiktā mērķa sasniegšanu – līdz 2026. gadam par 25% mazināt birokrātiju un administratīvo slogu.

Par plānoto un paveikto sniegtas atskaites ES fondu tematiskās komitejas sanāksmēs šī gada 28. martā un 29. maijā:  

Informācija par administratīvā sloga mazināšanas pasākumiem tiek regulāri papildināta.